Différence entre K20A2 et K20Z1

Status
Not open for further replies.

Molécule§

New member
Quelqu'un sait ou ils sont allés chercher ce 10HP de + ?

Moi je crois qu'ils ont peut-être joué sur la compression en changant les pistons.

Dites vos opinions ou la réponse exacte si quelqu'un le sait.

je suis pas trop sure mais le K20Z1 c'est bien le moteur de la RSX 2005+ si oui, ben CAm type-R, exhaust type-R, mais en gardant la meme compression que celui de 02-04 dou le manque de 10hp parrapport au Type-R du JApon

AcuraBoy said:
je suis pas trop sure mais le K20Z1 c'est bien le moteur de la RSX 2005+ si oui, ben CAm type-R, exhaust type-R, mais en gardant la meme compression que celui de 02-04 dou le manque de 10hp parrapport au Type-R du JApon

En plein dans le mile. :bigup:

if your trying to decide which one is going to go into your EP3 civic, then the K20A2 is a better choice, since the K20Z1 uses an extra mount that wont be used.... that would just be my preference, but its up to you

jpense que ca reste 11:1 dans le k20Z1 mais dans le K20A c 11.5:1 stu ca la difference coté piston?

question aussi pour acura boy ta lair de bien connaitre les K series.. pourqoui le K20A3 dla rsx de base/premium 5 spd a plus de torque que la civic Si-R EP3 (143 comparer a 132)?

AcuraBoy said:

cest 7HP qui manque. ITR a 220ps = 217HP. :p

tt

La difference entre le k20a2 et le k20z est facile, en 2005 les type-s viennent avec un catalyseur bien plus high flow et dus faite quils ont refait les cams une petite affaire plus grosse, cest de la qui vient le 10 hp , je le sais pcq je lai lu . *tu*

To extract 10 additional horsepower for 2005, Acura tweaked the Type-S version’s camshafts and bolted on a freer-flowing exhaust system. These modifications bump horsepower up to 210 at 7,800 rpm (it was 200 at 7,400 rpm in 2004) and the torque rating squeaks up one lb.-ft. to 143, but the peak is now reached among the clouds at 7,000 rpm (compared to 6,000 rpm in 2004). Not only is power peaking higher than before, which requires harder driving to extract maximum performance, but also a lower final drive ratio that helps to preserve the RSX’s fuel economy rating (24 city and 31 highway) makes it harder to take advantage of the extra power.

Status
Not open for further replies.
Back