Silicone Vs Rubber Hose

Status
Not open for further replies.
Silicone Rubber will never crack or deteriorate like other hoses

silicone > rubber

le silicone est beaucoup plus durable que le rubber. des hoses en silicone vont faire plus que la vie du char.

Les Caprice 9C1 (police pack) venaient avec des hoses de silicone. Plusieurs de ces voitures ont aujourd'hui bcp plus de 400 000km sur les hoses originales.

j'ai des hoses 100% silicone sur mon char (les hoses ont 275 000km+) et j'en avais une qui frottait sur un header pendant 2 mois... elle est encore comme neuve :)

kRANkED said:
Silicone Rubber will never crack or deteriorate like other hoses

silicone > rubber

le silicone est beaucoup plus durable que le rubber. des hoses en silicone vont faire plus que la vie du char.

Les Caprice 9C1 (police pack) venaient avec des hoses de silicone. Plusieurs de ces voitures ont aujourd'hui bcp plus de 400 000km sur les hoses originales.

j'ai des hoses 100% silicone sur mon char (les hoses ont 275 000km+) et j'en avais une qui frottait sur un header pendant 2 mois... elle est encore comme neuve :)

Exactly Better heat properties too if your running turbo and engine bay temperature have gone up or your running a coolant hoses close to your manifold (most hondas).

jai une hose de silicone qui passe juste au dessus de mon bloc moteur pis crait moi qua jamais fondu fait 3 mois quelle est la !

on a stock engine, i dont think it's worth it unless you're having problems with the OEM hose.

If you have a turbo setup or are afraid of melting a hose 'cus it's too close to something hot, you might want to consider buying silicone hoses.

If your OEM hoses aren't melting/craking/breaking just keep them.

Status
Not open for further replies.
Back