brakes....slotted, cross drilled, plain??????

Status
Not open for further replies.

twinphat

New member
Hi guys, im looking to upgrade my brake system since im going turbo and need the extra stopping power. I was on the brembo site and theres 3 options for my car (EF hatch), cross drilled, slotted or just plain oem quality.

Can i get you guys opinion on these please, i read a bit about them and some guys say the cross drilled suck, other's say the slotted suck, other's say the warp quicker then oem after hard breaking and hitting a puddle of water.....

Thanks in advance!!!

Bon je cherche a "upgrader" mes brakes car je vais etre turbo dorenavant et je veux etre sure que ca brake comme il faut. J'ai ete sur le site de brembo pour voir mes options et j'ai les 3 que voici pour le moment, "cross drilled", "slotted" ou comme d'origine mais brembo. Vos suggestion?

Merci a l'avance!!!

Salut, moi j'ai conduit avec des brembo cross-drilled pendant 1 an et ½ (je les avais même en hiver) pis ca n'a jamais warpé ou quoi que ce soit. L'évacuation de chaleur est vraiment meilleure, ça garde tes freins plus froid=meilleur freinage. J'te conseille de de faire le swap pour disc brake à l'arrière, changer prop valve, pis ton master aussi... le feeling va être 100 fois mieux et ca brake plus ;) Un p'tit 1200$ bien investi.

jpense pas que sa soit necessaire aujourdhui avec les pad quon a qui degage pus de gaz lors de freinage davoir des disque slotter ou driller.
jroule des brembo blank sur mon char pi sa freine a merveille meme a haute vitesse.
stune question de look a mes yeux mais p-e jai tord, alors prouver moi le contraire

commence avec des bons pads de brake comme hawk ou greenstuff car s est ca qui augmente la puissence de freinage les disques sont plus pour le look. si tu veux plus hot va y avec des big brakes mais sé pomal plus cher!

Merci pour vos conseils, le look n'est pas un critere dans mon choix. Je veux juste de quoi de mieux ou equivalent a ceux d'origine sans depensser une fortune. Je fais faire la conversion disque arriere alors le big break kit n'est pas vraiment necessaire pour l'usage que je vais faire de la voiture mais il est dans mes options car j'ai trouve un kit wilwood pour mon char a 700$ shippe a maison alors.....

first thing I would do
get new calipers on all 4 wheels going (don't think EF had rear discs) so get some Acura Legend, Accord V6, or NSX calipers for more 'show'
get some Brembo Drilled and PBR Pads from Norma123(great brake expert)
remember, just getting discs and using 15+ year old calipers is not the 'best' idea since the calipers pistons are used to shit.

New calipers, new discs, new pads, and steel braided brake lines = amazing feeling and you won't 'need' to upgrade to a 13" disc setup since your car is light as hell to begin with

Salut a tous ! Parlant de brakes, jaurais une question jai une conversion japonaise type r (4x114) et je dois changer les disques , cependant jai un peu de misère à trouver des disques . ma question est quel disque fitte sur ma conversion et ou pourrait je men procurer pour vraiment pas cher (disque de prelude ???)

si quelqun peut maider , merci

first thing I would do
get new calipers on all 4 wheels going (don't think EF had rear discs) so get some Acura Legend, Accord V6, or NSX calipers for more 'show'
get some Brembo Drilled and PBR Pads from Norma123(great brake expert)
remember, just getting discs and using 15+ year old calipers is not the 'best' idea since the calipers pistons are used to shit.

New calipers, new discs, new pads, and steel braided brake lines = amazing feeling and you won't 'need' to upgrade to a 13" disc setup since your car is light as hell to begin with

After doing more reserch and talking to someone who really knows his shit, i decided to go with something similar to what you just suggested. Ill buy the plain brenbo discs and go for the hawk hp plus pads. Obvisiously i will be doing the rear disc conversion and this should be more than enough for the usage i will do of the car plus like u mention, the car is so light to start with that i dont need a crazy setup. I will take changing the calipers too in consideration though....Thanks for your help!

Status
Not open for further replies.
Back