Looking for info on the 4WS Prelude -

Status
Not open for further replies.

digitaldragon

New member
I'm looking at buying another prelude with 4WS, I looked around the net about it, and I wanted to know if anyone here owns one?

What are the costs, and how is the maintenance? How do I KEEP IT MAINTAINED and working A1?

*Note: I'm looking at a 4TH GEN PRELUDE"

Last edited:
j'avais une prelude 4ws de 3e generation, et c'etait tres fiable comme systeme! ta juste une cremaillere de plus avec 2 tierod.

j'avais une prelude 4ws de 3e generation, et c'etait tres fiable comme systeme! ta juste une cremaillere de plus avec 2 tierod.

ouais 3rd gen cetait beaucoup plus simple parce que (si je me trompe pas) cetait 100% mecanique le 4 wheel steering la-dessus. Aucun ou pratiquement pas d'electroniques.

Jai un 1991 Honda Prelude 4ws. Comme les autres ont dit, completement mecanique! Pas de electronic bullshit comme les Preludes plus recent. La mienne est tres fiable, la seul chose est que tu doit s'occuper de 4 tie-rods au lieu de 2. * ball-joint au lieu de 4, ect. I speak english too, if you have anymore questions, my email is ryanasprey@hotmail.com. I'm in Kirkland so come by and check mine out if you like someday.

Hi,

Yeah, I should have been more specific then, I didn't know there was a diference between the 3rd and 4th gens. I'm looking at a 4th gen prelude

Jai un 1991 Honda Prelude 4ws. Comme les autres ont dit, completement mecanique! Pas de electronic bullshit comme les Preludes plus recent. La mienne est tres fiable, la seul chose est que tu doit s'occuper de 4 tie-rods au lieu de 2. * ball-joint au lieu de 4, ect. I speak english too, if you have anymore questions, my email is ryanasprey@hotmail.com. I'm in Kirkland so come by and check mine out if you like someday.

Ok, then the main difference would be the Electronic vs. Manual steering systems. I havn't owned a 92-96 (4th Gen) but from what I've heard their less reliable than the 3rd gen manual steering systems.

Status
Not open for further replies.
Back