Grandpa Malibu 2007 silver detailed. | Quick 1-step |

cobrAAA

Shop Representative
J'étais en vacance chez mes grand-parents, puis je me suis dit que ce serait gentil que je fasse un petit 1-stepper à mon grand-père ! La dernière fois qu'il a cirer son auto, ca lui avait pris 1 h 30. Alors, disons qu'il avait besoins d'un peu d'aide haha!!

Here's my grandpa malibu, last time he waxed his car he said he took 1.30 so I thought he needed some help from his grand-son :).

2 bucket wash
Clay bar
CG Nano polish on white pad CCS
DP Max Wax
Aquapel treatment windshield et backglass
Plastic polish
Autoglym rubber protector
Microfiber

Mon grand-père vit en campagne. Alors, l'auto est toujours plein de sables! Suffit que quelque chose frotte et le sable va endommagé le fini. Une chance, l'auto est argent. Alors, mon nano-polish devrait s'en occuper!

Les 2 gros défauts de l'auto:

Before:
dsc01492cn.jpg

dsc01495it.jpg

After:

dsc01511la.jpg

Before:
dsc01496df.jpg

dsc01497et.jpg

After:

dsc01504kv.jpg

Photo après le polissage et la cire DP MAX WAX. Pic after the polishing and DP max wax.

dsc01500l.jpg

dsc01506m.jpg

dsc01508su.jpg

dsc01512lt.jpg

dsc01513h.jpg

dsc01514t.jpg

dsc01515u.jpg

dsc01518vd.jpg

dsc01521x.jpg

Last edited:
I know you guys likes when I add more than just pictures. So, here's a video I took to show you how Aquapel is still going strong after 5 month of salt,winter and sand abuse!

Voici une preuve que l'aquapel peut durer facilement 6 mois! Oubliez pas que mon grand-père conduit en campagne où l'abus est encore pire qu'en ville!

Je suis retourné voir ma famille et avec la tempètes de samedi j'ai vraiment pu voir l'aquapel qui fonctionnait encore sur son windshield. Selon moi, l'aquapel est le meilleur produit dans l'esthétique auto. C'est magique.

How come this thread gets more views than a sick black S4 hahah !? Guess some of you like Malibus.

Anyways, I will be detailing the car again this spring, probably in april.

How come this thread gets more views than a sick black S4 hahah !? Guess some of you like Malibus.

Anyways, I will be detailing the car again this spring, probably in april.

Because you bump you thread once a year even if no one reply... people think it's a new thread and click.

Back