school zone ticket, contestable?

VroomX2

New member
Got busted for doing 43 in a school zone. Turned onto a street which was a school zone, right at the beginning of the zone.

1: there is a sign, but for those turning it's hidden behind a tree.
2: the sun was in my eyes.

This ticket seems semi bullshit to me.
 
Well it's back to school week so you have to be extra careful around schools and school buses.

43 though seems to be on the limit of getting a ticket. Like doing 118 on the highway.

You can get a ticket but even if you blow through a radar it would be surprising if you did at that speed because it's reasonable.

Take pictures and try it.

How many demerit points?
 
It's really not that bad, 78$ and 1 pt.

I just want to know if it's winnable, not interested in going to court and paying 200$ at the end.
 
caught you a 43 and issued a ticket for that speed, or got you at much higher and lowered the ticket? 13kmh over is not common...
 
caught you a 43 and issued a ticket for that speed, or got you at much higher and lowered the ticket? 13kmh over is not common...

Just looked, ticket says 46. Dude said 43. He barely spoke to me, they were so busy just handing these things out.
 
Selon moi ca va te prendre une preuve plus forte...peut-etre des vrais photos seront plus concluante que google maps pcq selon les images tu as mis, on voit la pancarte, meme si tu tourne le coin....tu n'es pas depasser la pancarte comme tu dis...
 
haha, thats in lasalle, I see people BOLT down that street all day long. I literally roll down there at 40 and i always have assholes tailgating me, and ripping past me looking at me like Im the asshole.

That cop makes good, really good business there. Id say top 5 hot spots in Lasalle. Good Luck to you.. Im sure the justice will feel bad for you, you know speeding in a school zone, on the second day of school, especially if he/she has kids of their own.

That being said, 43 is an asshole ticket to give, but thats life.
 
Last edited:
I don't think it's winnable. School zones are a touchy subject. I'd just pay and avoid that specific zone in the future if possible.
 
haha, thats in lasalle, I see people BOLT down that street all day long. I literally roll down there at 40 and i always have assholes tailgating me, and ripping past me looking at me like Im the asshole.

That cop makes good, really good business there. Id say top 5 hot spots in Lasalle. Good Luck to you.. Im sure the justice will feel bad for you, you know speeding in a school zone, on the second day of school, especially if he/she has kids of their own.

That being said, 43 is an asshole ticket to give, but thats life.

46
 
Thanks guys.

I just paid. I'm not going to say I was in the right, because it was mostly me just doing early morning herp-derp follow the flow of traffic.

That being said, that's some pretty lame predatory ticketing shit.
 
Thanks guys.

I just paid. I'm not going to say I was in the right, because it was mostly me just doing early morning herp-derp follow the flow of traffic.

That being said, that's some pretty lame predatory ticketing shit.

It's hard to to draw a line tho. 47-48-49 Is ok? 50 or 51 and up? Only people going twice the speed limit?

The limit is 30, but we get used to a 19-20 tolerance... I don't believe this generous tolerance should apply in all zones, especially a school zone...
 
Question par rapport aux zones scolaires (J'avais pas le gout de partir un topic pour sa): Dans mon coin il ont mis une nouvelle zone scolaire avec une limite de 30 km/h la semaine dernière. Elle n'est pas très évidente à voir et avec l'habitude j'avais meme pas remarquer que c'était rendu une zone de 30, meme apres avoir passer 4 fois dans la meme journée. Mais apres avoir vérifier ma dashcam et avec ma blonde, la signalisation a vraiment changer du jour au lendemain. Ils sont pas sensé mettre des panneaux nouvelle signalisation quand il y a des changements de ce genre la?
 
Conteste, mais prends un arrangement avec le procureur au lieu d'aller en cours.

Si tu veux mon avis, t'es mieux de juste dire que t'est prêt à plaider coupable pour 40 dans une zone de 30 pour enlever le point d'inaptitute qu'autre chose
 
Question par rapport aux zones scolaires (J'avais pas le gout de partir un topic pour sa): Dans mon coin il ont mis une nouvelle zone scolaire avec une limite de 30 km/h la semaine dernière. Elle n'est pas très évidente à voir et avec l'habitude j'avais meme pas remarquer que c'était rendu une zone de 30, meme apres avoir passer 4 fois dans la meme journée. Mais apres avoir vérifier ma dashcam et avec ma blonde, la signalisation a vraiment changer du jour au lendemain. Ils sont pas sensé mettre des panneaux nouvelle signalisation quand il y a des changements de ce genre la?

non il n'ont pas d'obligation...

la seul chose qui est regis c'est le type de pancarte SI il décide de les mettres

question pour toi .... etait tu correct si ca aurai été 50 km/h

ca parrait mieux de dire que tu pensait que c'etait 50 si tu rouler 45.... que 55

La seul chose qui me viens a l'esprit c'est que une fois que la villes à décidé de modifié la zonage elle doit avisé le ministère et attendre 90 jours (pour lui donné le temps de s.objecté SI elle le désire) ensuite elle peu la modifié
Si c,est fait avant c'est pas conforme

Ca a peu etre changé un peu, je suis pas mal moins a jour sur le sujet
 
non il n'ont pas d'obligation...

la seul chose qui est regis c'est le type de pancarte SI il décide de les mettres

question pour toi .... etait tu correct si ca aurai été 50 km/h

ca parrait mieux de dire que tu pensait que c'etait 50 si tu rouler 45.... que 55

La seul chose qui me viens a l'esprit c'est que une fois que la villes à décidé de modifié la zonage elle doit avisé le ministère et attendre 90 jours (pour lui donné le temps de s.objecté SI elle le désire) ensuite elle peu la modifié
Si c,est fait avant c'est pas conforme

Ca a peu etre changé un peu, je suis pas mal moins a jour sur le sujet

Dans mon cas il m'est rien arriver mais j'aurais pu me faire pogner d'aplomb, aux alentours de 60 dans une zone de 30. Je posais plus la question par curiosité. Je suis certain qu'il y en a une gang qui se sont fait prendre avec cette nouvelle signalisation.
 
Back
Top