Most sellable car to drive back from vancouver?

Status
Not open for further replies.

soncep

Legacy Member
Hi people.

2 years ago, I rented a car and drove from Victoria, BC to Tijuana, Mexico on the nicest highway i ever seen that follows the West cost.

This summer, I have the intention to go to Vancouver and drive a car back across Canada.

I was pondering on what to buy as a comfortable car to drive back from BC. I don't want to keep the car I drive back because I am totally satisfied with my slow and slightly boring EP3. So my intention is to get a nice car to drive across Canada, and then sell it real easy when i get back to Montreal!

Here are some key things I want. Comfortable somewhat, discreet, pleasant to drive, not too hard on gas and finally, easy to register in Quebec.

Here are things I don't care about. Reliability (It's only 6000km after all), performance, looks, price (I will sell it right away for the same price I purchased it).

Here are a few cars I though of.

  • Generic Toyota Corolla
  • Generic Civic EK 99 or something like that.
  • 90's Civic SIR from Japan.
  • Silvia from Japan.
  • 300zx TT from Japan (Drive slow).
  • Supra TT from Japan (Drive slow).
  • IS300

Any suggestions?
 
if you sell right away for the price you purchased, your still losing the taxes.


Probably cheaper and much less trouble to rent.
 
if you sell right away for the price you purchased, your still losing the taxes.

Yeah so? Who talked about taxes?
Fine, i will sell it for 2000$ more then i purchases it for!
My point is i don't want to make a profit, i want to have an amazing road trip with a car that won't ruin it!
 
achete une grosse berline americaine a 50 000km avec des bon frein et bon pneu et revend la la bas

ie: grand prix last gen 3.8 (lespacs #7661526)

tu perdra pas 1$
 
Last edited:
Civic. Cheap (low taxes) and easy to sell in Quebec. More desirable than a Corolla.

Compare the prices on Hebdo.net in Quebec and BC for the same car to compare the market value for a given car.
 
If you're not into makin a profit, and lookin for comfort, how about a 6-speed (swap) Toyota something... (the old Lexus GS here) or like a Japanesse S-Class AMG?
 
Ton char va devoir etre inspecté pour etre plaqué au Quebec....

Donc je sais pas si tu peux plaqué un char au BC avec un permis québécois??? Donc mettons tu as un transit tu vas devoir le vendre pas inspecté ici? Ou le faire passé a l'inspection pis la tu peux avoir des surprises $$$$

Clarifie tout cela avant pour pas avoir de surprise.

Mais si tu veux un conseil, oublie tout suite les compact genre corolla, civic, mazda 3, les bancs sont tellement pas confortable la c'est dégueux!

Comme l'autre a dit un Grand Prix, un Taurus, etc une grosse berline américaine est super pour faire du highway.
 
Je ne vais pas faire du highway!
Je vais prendre 2 semaines pour traverser le canada... pas 4 jrs.
Je veux une voiture qui va pas m'enmerder...

Et puis ma EP3 es très comfortable...

Peut-être je peux acheter une Saab 9.3 .... ca semble etre un bon char et ca perds tellement sa valeur que je peux en trouver pas trop chère...
 
Je ne vais pas faire du highway!
Je vais prendre 2 semaines pour traverser le canada... pas 4 jrs.
Je veux une voiture qui va pas m'enmerder...

Et puis ma EP3 es très comfortable...

Peut-être je peux acheter une Saab 9.3 .... ca semble etre un bon char et ca perds tellement sa valeur que je peux en trouver pas trop chère...

Lol tu ris mais c'est confo, quand meme économique sur le gaz pis l'fun a conduire...

Ensuite la valeur de revente est a chier donc t'a moyen d'en trouver une a tres bon prix....
 
Je suis pas sur de l'info,
mais j'ai deja entendu dire que les chars
etaient pas mal plus chere la bas...

qq1 peux confirmé ?
 
les voitures sont beaucoup plus chere effectivement au BC, ya des dealers qui achete a ADESA montreal ship les voiture, camion au BC ou alberta ( 800$ de shipping) et revende les voiture labas en faisant un profit meme apres les depenses, donc oui les prix sont plus elever
 
Je suis pas sur de l'info,
mais j'ai deja entendu dire que les chars
etaient pas mal plus chere la bas...

qq1 peux confirmé ?

Sont plus chere ici mais personne veut un voiture du Quebec a cause du sel et calcium...Tu dois passer l'inspection aussi.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top