Nissan planning the GTR R36

Status
Not open for further replies.

VWSpeed

New member
Nissan targetting the Porsche GT2 with the R36


http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=20750

NISSAN CONFIRMS GT-R REPLACEMENT 'Evolutionary' R36 should be with us by 2013 Nissan has reconfirmed its commitment to an ongoing GT-R development programme, with a model replacement cycle in place that should see an R36 hit the streets by 2013 at the latest. Current R35 will be replaced around 2013 PistonHeads was at Nissan’s Nurburgring Technical Centre earlier this week, when VP of global product planning Andy Palmer paid a flying visit to show his support for the GT-R programme lead by Kazutoshi Mizuno. It was Andy’s first meeting with the Japanese GT-R ‘away team’ at the Nurburgring and, speaking informally to the assembled engineers and support staff, he spoke warmly of their achievements and reaffirmed Nissan’s commitment to the GT-R project. “These are very hard times and, as you know, we have had to make cuts to many programmes,’ he told the team. ‘However, it is very important to Nissan that we remain able to offer a diverse range of vehicles from electric cars, to LCVs and the GT-R and we continue to fully support the work you are doing here.” Existing platform and packaging will stay Speaking to PH later on – while waiting for a rapid ride around the Nurburgring circuit in a Spec-V development car – Andy confirmed that a model replacement programme was still in place in spite of the economic downturn, based on a roughly similar timescale to the Porsche replacement cycle. With the 911 GT2 being the car Nissan likes to benchmark, that puts a lifespan of 5-6 years on the current R35 - according to our rudimentary maths. Unsurprisingly, Andy also confirmed to us that the next-generation GT-R will be an evolution of the current platform, and will therefore retain the twin-turbocharged V6 and rear transaxle configuration. “In that respect, it’s not going to be a massive one-off investment,” Palmer told PH. “It’s more a case of putting a bit of money into the programme every year, to make sure we keep the GT-R where it needs to be.”
 
better shave some pounds...cus its not gonna beat the Viper ARC's ring time lap record... AYFKM, "PistonHeads" ...who's inventing all these terms...here its Gear Heads, UK-Aussie is petrol heads...  piston heads...LOL
 
Désolé si je passe pour un hater, je déteste pas la gtr du tout même que l'autre fois il y en a une qui est passée w.o.t. à côté de moi et j'ai vraiment aimé ça. Mais jamais nissan va acotter une Porsche GT2. Jamais. Même si ils font une auto plus vite sur le 1/4 de mile, sur le nurburgring et sur toutes les pistes du monde, une Porsche, c'est une Porsche. Ça a son propre style de handling, son balance, son propre son... jamais une nissan va approcher le feeling d'une GT2. Je sais qu'ils cherchent pas à aller chercher les passionnés de Porsche mais j'ai jamais compri pourquoi ils se ventent toujours d'aller rejoindre un style d'auto en particulier. Call me stupid if you want, mais c'est mon opinion
 
Désolé si je passe pour un hater, je déteste pas la gtr du tout même que l'autre fois il y en a une qui est passée w.o.t. à côté de moi et j'ai vraiment aimé ça. Mais jamais nissan va acotter une Porsche GT2. Jamais. Même si ils font une auto plus vite sur le 1/4 de mile, sur le nurburgring et sur toutes les pistes du monde, une Porsche, c'est une Porsche. Ça a son propre style de handling, son balance, son propre son... jamais une nissan va approcher le feeling d'une GT2. Je sais qu'ils cherchent pas à aller chercher les passionnés de Porsche mais j'ai jamais compri pourquoi ils se ventent toujours d'aller rejoindre un style d'auto en particulier. Call me stupid if you want, mais c'est mon opinion

X89723587562483
 
Désolé si je passe pour un hater, je déteste pas la gtr du tout même que l'autre fois il y en a une qui est passée w.o.t. à côté de moi et j'ai vraiment aimé ça. Mais jamais nissan va acotter une Porsche GT2. Jamais. Même si ils font une auto plus vite sur le 1/4 de mile, sur le nurburgring et sur toutes les pistes du monde, une Porsche, c'est une Porsche. Ça a son propre style de handling, son balance, son propre son... jamais une nissan va approcher le feeling d'une GT2. Je sais qu'ils cherchent pas à aller chercher les passionnés de Porsche mais j'ai jamais compri pourquoi ils se ventent toujours d'aller rejoindre un style d'auto en particulier. Call me stupid if you want, mais c'est mon opinion
 boaf t'as pas tord...perso y'a rien que j'aime plus qu 'un v8 americain:je sais que c'est pas ce qui tiens le mieux la route et que ben des chars peuvent les battrent mais j'aime le feeling et c'est tout(je m'en calisse ceux qui aime pas ca)....et meme si nissan a une voiture plus rapide que porsche,ca fermera pas le lendemain et c'est certain a cause du feeling et du prestige et des performances...disont que la marque a ses mordus et que ca va rester de meme a moin qu'il fasse quelque chose de serieusement crochemais qu'ils veulent continuer avec la gtr est ben correct aussi
 
^^ Yes and a fuckin RWD ... no warranty voiding this time.


LOL
hahahhaha

for some reason im finding tons of .. well... these kind of comments around MR..LOL
Is our.. education system failing us or something @_@


Heres another example from the "STOLEN "1997 240sx Thread..
Oh man!  S15 stolen!  how rare is that car!  Bet you we'll find it driving along in south shore.
 
 
C'est mongol la quantité de GT-R que j'ai vu à Los Angeles. Je sais pas si il y a un bandwagon chez les riches mais putain j'en voyais 2-3-4 par jours. 
 
Désolé si je passe pour un hater, je déteste pas la gtr du tout même que l'autre fois il y en a une qui est passée w.o.t. à côté de moi et j'ai vraiment aimé ça. Mais jamais nissan va acotter une Porsche GT2. Jamais. Même si ils font une auto plus vite sur le 1/4 de mile, sur le nurburgring et sur toutes les pistes du monde, une Porsche, c'est une Porsche. Ça a son propre style de handling, son balance, son propre son... jamais une nissan va approcher le feeling d'une GT2. Je sais qu'ils cherchent pas à aller chercher les passionnés de Porsche mais j'ai jamais compri pourquoi ils se ventent toujours d'aller rejoindre un style d'auto en particulier. Call me stupid if you want, mais c'est mon opinion
nope. when it beats the porsche gt2 in every way, ca veut dire que  gtr ACCOTE la gt2.

but, would ppl then prefer a nissan over a porsche? probably not.
 
they are not at the same price either. i dont get why you people are comparing them. GT2 performance at half the price.
 
Citation"(Since this stupid new mr wont let me...)they are not at the same price either. i dont get why you people are comparing them. GT2 performance at half the price.
 
 
Sure you get the Gt2 performance at half the price but u also get half the quality of a Porsche haha maybe less than half the quality...since when did ppl start comparing Nissans to Porsches? Kthnx Dont get me wrong i like the GTR but comparing it to a Gt2 its a complete different ballpark its like comparing a civic type r turbo 350whp and a 350z...sure the civic might be faster but its still a civic...
 
Same way for the Gtr sure it may be faster than the Porsche but at the end of the day its still a Nissan
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top