Skyline GTR detailed in and out | Wolfgang Fuzion wax |

cobrAAA

Shop Representative
Un très bon ami à moi tenait à avoir une petite job d'esthétique sur sa skyline en vue du CAD Show qui était hier. Alors, toute la semaine, j'ai rusher pour faire un ptit in and out de son jouet!

My good friend asked me to detail his Skyline for the CAD SHOW that happened yesterday. I had 3 days ( 6 hours) to do the most I could to make it shine. The paint was extremely fade and some clear was missing at certains spots. So , I had very few microns to play with, perfect times to try out my new Optimum Poli-seal AIO.

Product used:

Optimum Poli-Seal AIO | White pad
Degreaser
Car soap
2 bucket washing method
Wheel brush for engine and wheel
Sheepskin mitt
Bissel portable extractor
Shop-Vac
CG Odor eliminator
Ultra-look vinyl conditionner
Stoner glass cleaner
Wolfgang Fuzion wax
+ + !!



Condition actuel de sa voiture: Peinture très fade et oxyder. En fait, à certains endroit, il manque même de clear! Donc, je ne pouvais pas faire une énorme correction!:( Ce fut une condition parfaite pour essayer mon nouveau Optimum Poli-seal AIO.

Oh yeah, keep in mind, my buddy wash his skyline approx. 2 times a year. In 3 years, he only wax it once and when he wash his engine it's with his old oil!

dsc01229m.jpg


dsc01230l.jpg


dsc01232h.jpg


dsc01233aj.jpg


dsc01235tm.jpg


Photos après le Poli-seal et la cire Wolfgang Fuzion.

Les roues sont beaucoup plus cleans qu'avant!
dsc01247u.jpg


dsc01239a.jpg


Great clarity.
dsc01242.jpg


Metallic flakes popping!
dsc01248k.jpg


La brillance des metal flakes.
dsc01249e.jpg


dsc01237g.jpg


FOU!!! voyez comment mon pad est sortit après!! Yen avais-tu dla saleté à votre gout!?
dsc01261w.jpg


Engine after:

dsc01258qd.jpg


dsc01260dz.jpg


INTERIEUR Avant: J'avais vraiment peu de photo car j'étais pressé dans le temps, mais dites-vous que le gars n'a jamais lavé son intérieur en 3 ans! Ma serviette à vitre était NOIR comme le pad! LOL

dsc01224xz.jpg


dsc01225mv.jpg


Voici la couleur de l'eau. Nasty hen !?
dsc01226qt.jpg


After shampoing the whole car:

dsc01253jc.jpg


dsc01254o.jpg


dsc01256.jpg


dsc01257c.jpg


Polissage de JDM à montréal... alexandre.lemay at hec .ca
 
Last edited:
  • Like
Reactions: TW
ouais okay si tu veux commencer à jouer ce jeux la ;)

Une Skyline va manger une porsche anyways lol.
 
calme toi Alex.... Je le prends plutot comme un compliment le fait que tu copies mes techniques de photographie. Ca prouve que t'apprecies mon travail *tu*


et... pour skyline vs porsche.. euuhhh... je prends la porsche yeux fermes.. de toute facon je vais pas la conduire en fou.. et je ne suis pas qualifie pour ca non plus.


j'aurais pu te montrer cette photo la aussi:
A66.jpg


ou cela:

DSC_0073.jpg
 
Last edited:
Non c'est plutot toi qui n'avait pas apprécié qu'un certain user, vient poster des photos de son travail dans ton thread. Quelques mois plus tard, tu fais la même chose.

Si tu portes un plaisir à show-off ta cire de haute qualité, je peux bien le faire aussi avec celle de PMBA.C'est un peu ma façon de prouvé mon travail. Sinon, tous le monde pourrait dire qu'il utilise la zymol à 2.5k.

Par contre, il est vrai que tu prends de belle photo, que je n'ai pas un appareil aussi sophistique et que même si j'en avait un, je serait pas comment l'utiliser.

Reste que j'aurai jamais été sur un de tes posts montré des photos d'une skyline de 450whp pis te dire, jpense que ''cet shot'' va mieux que la tienne. Not really classy like you would said 1 year ago.

You guys are fast on the trigger. I was expecting more class from you all.



I don't really need to explain, but I'll do it for the sake of my clients.



Let me start by explaining the reason for missing pics, if you follow this thread, you'll see my sun test pics. For one, the client was with me, waiting for the car to be ready. He was already very patient and I appreciate that. So I'm not gonna take extra 30mins because I have to take pics every panel I do and show the best of them. There's such a joy to go for a ride on a freshly detailed car. Let me quote one of my clients that I had the joy working on his ride recently: " It takes a lot of discipline for me not to punch you out and take my car for a ride" I had the wax left, and after a ride with him, I truly understood what he meant.



Compared to others, I don't spend 12 hours doing one car. I'm more efficient than that, and I stopped taking tons of pics which will slow my process. I concentrate on my job.



Now, if you're going to say that just a wash and pics on shade will make any car shine like this, then you are just fooling yourself. Take a good look on the pics and you'll see there's some magic there.



So Chump, I appreciate your feedback, but this is exactly why such pics are missing. From reading your posts, you have a lot of knowledge and experience. Now, lets keep things professional between us. One thing I appreciate is the mutual respect we get between me, VinceGTi , EdT and Naji from waxonwaxoff. If you're serious about your business, then you'll realize that creating a network is crucial to survive.





As for the others, Vince and Xcessiv, when I post on one of your threads, I even remove my signature as a respect and good ethics. I don't show pics of my jobs and say this is how it should be. I even contacted one of you by pm to give you tips on how to do proper wet sanding as the pics were just showing a very bad way to use sanding paper.



I do this for a living, I'm not a weekend warrior, I have given you tips, products, and been professional with you guys. We do learn every time we work, but I don't ask myself what pad should I use, or what product goes well with what.. I can work under harsh conditions, I even had a commercial account which I won't get anymore cause everyone comes and indirectly announce their services. MR mods are adults to my knowledge, so I'm not going to tell them how to do their job. To me it's not worth having an account when anyone can do what we do right now.
 
tes recherches d'archives m'impressionent bcp. Tu devrais aussi lire le contexte et comprendre pourquoi cette conversation a eu lieu et me semble que ca date de l'ete passe.

Tu devrais plutot apprendre et t'es deja la a copier certaines techniques alors copie comme du monde. Laisse-moi te donner un truc. Tes yeux ont une vision panoramique, alors la prochaine fois centre un peu ton pot de cire, avec le logo de la voiture.. et essaye de prendre la photo en panorama.

Non seulement c'est plus plaisant pour l'oeil mais aussi ton angle serais plus interessant.

Et t'as pas a t'en faire pour prouver de quoi, oui tu commences, ca fais un an que tu fais ca, en general t'apprends sur les voitures des autres, mais c'est bien, pour le peu d'experience que t'as tu fais bien la job. Donc c'est sur que tes prix sont moins chers, et on commence tous par la.

Vince est un excellent example, avec son beau travail il fini par faire des voitures exotiques, une R8 V10 c'est une voiture a faire craquer.

Volks906 lui c'est achete un compte commercial pour montrer son travail, ca c'est du serieux.

Tout ce que t'as a faire est de continuer ton beau travail, continue a apprendre et prendre des cours si necessaire. T'es une personne bien organise, je me rappelle bien de ca.
 
cobrAAA nice detail, what was your friend's feedback?.

I find it comical someone on MR wants to pretend a shot of an LSP tub on a microfibre towel is original. Surely we've all seen that money shot hundreds of times on the biggest detailing forums for years.

Which Bissel model do you have? For some reason I've been disappointed by the power of a unit I once purchased years ago (and promptly returned).

Thanks for sharing
 
cobrAAA nice detail, what was your friend's feedback?.

I find it comical someone on MR wants to pretend a shot of an LSP tub on a microfibre towel is original. Surely we've all seen that money shot hundreds of times on the biggest detailing forums for years.

Which Bissel model do you have? For some reason I've been disappointed by the power of a unit I once purchased years ago (and promptly returned).

Thanks for sharing

#1. He was really happy since he was expecting only a quick interior detail and I end up shampoing his seat and do an AIO polish/wolfgang wax. He's not used to have his car clean haha!:bigup: Anyways, he deserve it, he really help me out with some mechanic works.

#2. I thought the samething but yeah, I don't want to start a fight here so I keep it cool. Happy to see I'm not the only one thinking the same thing

#3. I have the green one, no heater inside. I don't really likes it either, I usually always works with my big Galaxy extractor ( 2 shop-vac vacuum and 1 heater) but it's too big to move around so I keep it at the shop. When I have no times/or whatever the reason is, I use this little bissel but I hate how it spread the water. It's way to large, I always end up washing all my windows 2 times. I'm looking for a portable alternative but they all go for like 800+.

tes recherches d'archives m'impressionent bcp. Tu devrais aussi lire le contexte et comprendre pourquoi cette conversation a eu lieu et me semble que ca date de l'ete passe.

Tu devrais plutot apprendre et t'es deja la a copier certaines techniques alors copie comme du monde. Laisse-moi te donner un truc. Tes yeux ont une vision panoramique, alors la prochaine fois centre un peu ton pot de cire, avec le logo de la voiture.. et essaye de prendre la photo en panorama.

Non seulement c'est plus plaisant pour l'oeil mais aussi ton angle serais plus interessant.

Et t'as pas a t'en faire pour prouver de quoi, oui tu commences, ca fais un an que tu fais ca, en general t'apprends sur les voitures des autres, mais c'est bien, pour le peu d'experience que t'as tu fais bien la job. Donc c'est sur que tes prix sont moins chers, et on commence tous par la.

Vince est un excellent example, avec son beau travail il fini par faire des voitures exotiques, une R8 V10 c'est une voiture a faire craquer.

Volks906 lui c'est achete un compte commercial pour montrer son travail, ca c'est du serieux.

Tout ce que t'as a faire est de continuer ton beau travail, continue a apprendre et prendre des cours si necessaire. T'es une personne bien organise, je me rappelle bien de ca.

Sérieux.. je suis pas là pour faire un fight, mais tu viens me chercher en disant de ''copier comme du monde'' bla bla bla. Puis après tu finis en me disant que je suis organisé. Je vois bien que t'essaie de me décendre puis tu finis avec un compliment. Whatever..*tu*

By the way, J'essaie pas de copier personne. N'importe qui qui me connait bien, va te dire que j'essaie toujours d'être différent des autres.

Merci pour le bump.
 
Back
Top