Which engine?

Engine?

  • In line 4

    Votes: 13 15.3%
  • In line 6

    Votes: 29 34.1%
  • Horizontal 4

    Votes: 5 5.9%
  • V6

    Votes: 7 8.2%
  • H6

    Votes: 3 3.5%
  • V8

    Votes: 28 32.9%

  • Total voters
    85
G13B Twin Cam des Suzuki Swift GT-i.... yont quelque chose de special cest petit moteur la.
V8 americain cest dure a battre aussi!
Mais ce que je prefere le plus cest les RB26DETT,cest le moteur donc je trouve que la sonoritee est le plus hallucinant!
 
got an Inline 6 in my car right now and I love it, but AMG V8 have a special place in my heart.

already the 6.3 is awesome but I can't wait to see the 5.5 Twin Turbo

MercedesBenzAMGmoteurm157V8201001.jpg

It's actually a 6.2
 
Edit: Seb t'as été plus vite que moi héhé

V6 en ligne ca existe, ca s'appelle un VR6
V-Reihen 6(se traduit V6 en ligne)
:D

HeadGasketSpacer1_1024px.JPG


This does not make sense... I mean even if it is called like that, there isn't even a "line" on the picture above^ lol

Also adding up the rotary engine (I forgot) and should I add things like v10 and others? At first I thought of more down to earth available in daily driver cars engines... But of course you can't ignore the v10 in an m5.
 
This does not make sense... I mean even if it is called like that, there isn't even a "line" on the picture above^ lol

Also adding up the rotary engine (I forgot) and should I add things like v10 and others? At first I thought of more down to earth available in daily driver cars engines... But of course you can't ignore the v10 in an m5.

Quel belle ignorance ... Pis un moteur en V avec une seule et unique tete, as-tu deja vue ca ? Explique moi pourquoi, si ce n'est pas un moteur en ligne (autant qu'en V !) l'ordre de feu est celui d'un moteur en ligne. As-tu regardé comment était concu le crank ? ding ding il ressemble beaucoup plus a celui qu'un moteur en ligne qu'en V ... et pourtant c'est ca qui caractérise les moteurs et leurs configurations...

Sur ce, continue d'appeler les moteurs boxer/flat/a plat des H et essais pas de comprendre le fonctionnement. Savais-tu qu'un vrai moteur en H possede 2 crankshafts ?
 
Last edited:
Pour la versatilité, un V6 Turbo.

L'ecoboost ou encore le 2.8T de Saab est un bon exemple.

Tres compact, beaucoup de couple, beaucoup de puissance et une économie d'essence tres respectable en fonction de la puissance.

Aussi le son d'un v6 en verve est tjs très jolie.


Mais je garde une certaine affection pour les V8....
 
Quel belle ignorance ... Pis un moteur en V avec une seule et unique tete, as-tu deja vue ca ? Explique moi pourquoi, si ce n'est pas un moteur en ligne (autant qu'en V !) l'ordre de feu est celui d'un moteur en ligne. As-tu regardé comment était concu le crank ? ding ding il ressemble beaucoup plus a celui qu'un moteur en ligne qu'en V ... et pourtant c'est ca qui caractérise les moteurs et leurs configurations...

Sur ce, continue d'appeler les moteurs boxer/flat/a plat des H et essais pas de comprendre le fonctionnement. Savais-tu qu'un vrai moteur en H possede 2 crankshafts ?

First of all that is a lot of useful information I was unaware about.
Secondly I didn't bash anybody, which you are doing right now therefore I think you should SHUT THE FUCK UP.

Tnx
 
Yeah, that's the way I see it, there is no line in there...

The controversy comes from the fact than the cylinder banks are not opposed, and use one single cylinder head. The engine shares details of both engine designs.
Another controversial fact about the VR6 is weither or not it's a DOHC engine, it has two cams, but one for each cylinder bank, all in one single head.
The early valve covers sported the "VR6 DOHC" inscription, and later was changed to "VR6 2.8" to avoid any confusion.
 
Back
Top