Article: Pothole extravaganza post your pics

Attention a la sorti St-Denis de la 40 ouest il y a 3 ou 4 énormes TROUS!!!
Évitez St-Denis à partir de la 40 au centre-ville!!!
Évitez Marcel-Laurin nord proche de Laval Je pence pas avoir vu pire!!!

Il faut essayer de prendre juste les autoroutes et le moins souvent les boulevards …

Any way to add this kind of data to my GPS ;)
 
0316111406-00.jpg

0316111405-00.jpg


Godzilla?
0316110803-01.jpg

0316110803-00.jpg


The best, 2 women in the city of montreal truck, shoveling asphalt from the box and tossing it in the potholes, holding up traffic this morning.

0316110752-00.jpg
 
Wow good luck man! I'm seriously jealous... plus you'll be driving crazy jdm cars and you'll see insane cars every week. You know more of the cost of living there? How much are you prepared (monetarily) to go there?

funny thing about "crazy jdm cars",... over there they call them "cars"... lolll JK !!!!
yes i know how expensive it is, but everything is in relation. Rent is high, but salaries are higher then here too.
For a 3 year VISA, you need to have 5000$ in your bank account (for married couples) or 3000$ if you go alone. ANd they have specific standard requirement such as education, or a company that offers you a job and hold himself "garrand" for your VISA.
As for where we will live, we looked at some furnished appartments, they range in the 2-3000$/month. Which might be a good idea for the first 6-12 months. While a basic 4 1/2 unfurnished, is in the 800-1700$/month (depending of the area).
But my friend told me he'll help us find a nice spot not to expensive in his area. He has a house in Kuki, in Saitama prefecture.


good luck with this, hope it works out for you and you leave this digrading place... send us pictures :)

for sure ill open a thread, with pictures and videos.
my friends over there often go to events at some of the many local tracks. and parking for gatherings.

here's one of them that shows the roads in Setagaya. They are really nice, and have a lot of nice cars. (filmed in his Suzuki Cappucino, and he also is a fellow Mazda RX7 FC owner !!)

Even the parking lots a better quality in Japan !!!
 
j'suis passé sur edouard monpetit direction ouest apres cote des neiges...ayayayayye!! bagdad v2.0! TOUTE la rue c'est un trou apres l'autre. jai pas pris de photos je travaillais...
 
Montreal Racing meet pour kipnaper le maire Tremblay pi boucher un trou avec son corps ?????

2 birds with one stone:
bouche un trou
elimine l'augmentation des taxes de l'essence de 5 cents par litre (et a la suite, de 10 cents par litre.....et a la suite de 20$ par litre)
 
LOL, I swear to God, this was the _EXACT_ thing that went thru my mind when I saw this picture on the news yesterday.
Looks like the road was intentionally engineered to split along the centerline in case of earthquake, instead of randomly cracking.
Look at how the pavement warped and bent without cracking. Now that's fuckin' quality work right there!
Can't say the same for our roads...

Not only that.. it took them 4 days to repair that road!!

From this...

bp36.jpg


to

http://www.e-nexco.co.jp/pressroom/press_release/kanto/h23/0316f/

01.jpg
 
Une des causes c'est la température , faut pas ce le cacher ... + 5 le jour , - 15 le soir .... Mais je vous dis que ce n'est pas toujours les travailleurs ou le produit le problème ... Ça fait + de 18 ans que mon père pose de l'asphalte ici au Québec. Le plus gros problème a ses yeux , c'est quand il pave ou répare une rue / boulevard , il ne ferme pas la rue a la circulation. Il ferme une partie , font la job le soir , et ce font dire a 5h00 du matin (par l'inspecteur de la ville) : Vite , je dois ré-ouvrir le chemin a la circulation ! Et 10 minutes plus tard 125000 automobiliste , camions lourd et etc ... Passe sur le l'asphalte chaude , pas saisie encore , donc pensez-y ! C'est comme faire coulez du béton , et 5 minutes plus tard marcher dessus ! PAS FORT !!! C'est le système du gouvernement qui est a chi** !!

My 2 Cents !
 
Gouin Ouest is getting patched right now. I haven't driven down it in months after seeing how awful it is from the bus. Hopefully some of the roads I do travel on get patched soon.
 
Une des causes c'est la température , faut pas ce le cacher ... + 5 le jour , - 15 le soir .... Mais je vous dis que ce n'est pas toujours les travailleurs ou le produit le problème ... Ça fait + de 18 ans que mon père pose de l'asphalte ici au Québec. Le plus gros problème a ses yeux , c'est quand il pave ou répare une rue / boulevard , il ne ferme pas la rue a la circulation. Il ferme une partie , font la job le soir , et ce font dire a 5h00 du matin (par l'inspecteur de la ville) : Vite , je dois ré-ouvrir le chemin a la circulation ! Et 10 minutes plus tard 125000 automobiliste , camions lourd et etc ... Passe sur le l'asphalte chaude , pas saisie encore , donc pensez-y ! C'est comme faire coulez du béton , et 5 minutes plus tard marcher dessus ! PAS FORT !!! C'est le système du gouvernement qui est a chi** !!

My 2 Cents !

Riiiiiight. La seule chose que je suis d'accord avec toi c'est que le systeme du governement est a chier.

Ils ont des routes en Suede, Norvege, Finlande ou il fait aussi froid, sinon plus froid qu'ici avec les memes ecarts. Pourquoi leurs routes sont meilleures ?

Aux Etats-Unis quand ils reparent une route ils travaillent 24x7 dessus! Ici ils ferment la rue / le pont et tu as personne qui fait rien!! Pourquoi on paye ces gens la ?
 
Back
Top