Ford to introduce 3 cylinder 1 Liter Ecoboost engine in North America

Marc123

New member
Ford-Fiesta-i001.jpg


Ford announced the upcoming launch of a new 1.0-litre, 3-cylinder, direct injection EcoBoost engine and an 8-speed automatic transmission in North America.

Described as the “most technically advanced and efficient engine” Ford’s ever produced, the most recent innovation will offer the same performance as a 4-cylinder engine, while reducing fuel consumption and emissions.
More:
Article




.
 
if it's same performance as the 4 cynlinder and saves gaves and environment and all that. y not i guess.
 
I'm looking for a real cheap 4 door solution in gas that works town and highway ....

Moto + groceries getter, sports carrier (bike,ski)

this could make it !
 
why not? we haven't seen the price yet lol, but it does seem like a good idea

i just don't see why they didn't opt for a CVT instead of the 8 speed. i guess there must be a reason though
 
simplement pcq la 8vitesse est comme la 6 vitesse quia deja dans la fiesta

ca sappelle powershift, cest une dsg controlee par ordinateur

presque aucune perte denergie comparé a une cvt
 
Sounds great until Ford makes it a 6k upgrade over the base engine. I can't believe the price for ecoboost upgrades I've seen.
 
^^ 1200KG vs 800KG

je veut pas dire que c'est brette la marchais plus mais je voulais tout de même préciser
 
eh ben, j'ai acheté la Fiesta avec le 4 cylindres... j'aurais p-e du attendre :(
j'ai faite 615km avec 34l de gaz je trouve ca quand meme pas si mal... surtout que j'ai la manuelle... qui est sensée consommer plus
 
a part la plateforme, la Fiesta et la Mazda 2 sont vraiment des cousins éloignés
faudrait que tu vois les 2 modeles cote a cote pour voir a quel point la Mazda 2 est des années lumieres derriere la Fiesta au niveau technologie et finition
 
a part la plateforme, la Fiesta et la Mazda 2 sont vraiment des cousins éloignés
faudrait que tu vois les 2 modeles cote a cote pour voir a quel point la Mazda 2 est des années lumieres derriere la Fiesta au niveau technologie et finition

Je sais, d'ou ma joke sur le fait que mazda vont enlever 1 cylindre sur leur moteur actuel pour faire la meme chose.

Ford est defenitivement impressionnant en ce moment.
 
Last edited:
Back
Top