Modded MB SLK55 AMG | Showroom | Detailed

cobrAAA

Shop Representative
This Mercedes –Benz was detailed before the Montreal Grand-Prix, but being so busy, you guys are only seeing the thread now! It is a happy problem, IMO :)

The car has been painted (obviously with this huge bodykit) but not so well.. so the owner asked for touch up to be made and to take care of the haze/buffer trail left on the carbon fiber which I did.
Treatment:

3-step polish
Engine bay
Interior detail
Finished with Definitive Wax Number One for extreme gloss.

Initial Condition:

dsc7925.jpg


dsc7926q.jpg


dsc7927x.jpg


Wheel lip were polished too:

dsc7928k.jpg


Engine bay detailed:

dsc7929p.JPG


After:

dsc7943k.jpg


dsc7945r.jpg

Interior done, few pictures taken because of not proper lighting to really see well inside:


dsc7948i.jpg


dsc7949e.jpg


dsc7950p.jpg


Measure taken, yes, we just got the expensive gauge to be able to read carbon fiber,fibreglass,plastic.
dsc7951h.jpg


dsc7952r.jpg


dsc7953.jpg


dsc7954s.jpg


Wax of choice for a nice glossy finish:
dsc7956m.jpg



Wide ass! ( I believe they are 315mm)
dsc7957.jpg


dsc7958n.jpg


dsc7959q.jpg



dsc7960r.jpg


dsc7961.jpg


dsc7962x.jpg


dsc7963u.jpg


dsc7964x.jpg


dsc7965b.jpg


dsc7967q.jpg


dsc7968e.jpg


dsc7969.jpg


dsc7970s.jpg


dsc7971.jpg


dsc7972l.jpg


Pour une question de polissage réalisé à montreal.. alexandre.lemay @ hec . ca

For more info regarding this polishing job, detailing , done in the greater Montreal , please contact me at alexandre.lemay @ hec . ca
 
pour faire une belle job sur l'intake, tu prend un papier sablé éponge et frotte sur le cast de métal. Ca donne un bon résultat, ca enlève les défauts de l'oxydation.
 
pour faire une belle job sur l'intake, tu prend un papier sablé éponge et frotte sur le cast de métal. Ca donne un bon résultat, ca enlève les défauts de l'oxydation.

Très d'accord avec toi, mais il y a un cover qui camoufle l'intake et j'oserais pas sablé une pièce moteur sans l'enlever ( chose que je ne fais pas moi-même).
 
Très d'accord avec toi, mais il y a un cover qui camoufle l'intake et j'oserais pas sablé une pièce moteur sans l'enlever ( chose que je ne fais pas moi-même).


my bad, c'est vrai que benz sont fort pour les capottes de plastique, je n'y avait pas pensé.

Si tu n'a jamais passer une éponge abrasive sur un intake en alliage/fonte/alu pendant une coupe de minutes seulement, ca donne un bon coup de rajeunissement.
Un fan de 300zx le sablais j'usquau mirroir, il m'a dit que ca lui avait pris 1 semaine à 2-3 heures de sablage /jour.
 
Just a follow-up. performed a wash in september. everything looked like the moment I detailed the car back then. Still looking good!

cnf3.jpg


kzk.JPG


q6u4.jpg


orvl.jpg


y62a.jpg


sit5.jpg


z1mn.jpg


ocr2.jpg


5ns.JPG


djul.jpg
 
Back
Top