Ghost cam: VVT tuned to idle like hot camshaft

Dubweiser

New member
Haven't heard of this before, but it looks like people are tuning ECU's to idle like old burbly V8s.


Shitty video but you can hear the different lope profiles in this one
 
Read this on other mustang forums, the cats has to be removed cause the tune dumps extra gas during idle, to get the lopey idle sound. Only available on manual cars only.
 
Would drive me insane listening to that all the time, I complain about the tire noise of my car daily lol curing it with louder music
 
Faut pas domper plus de gaz mais en enlever. Plus t'enlève de gaz sur l'idle plus ça devient ruff. Pis faut enlever le cat parce que le mélange est tellement lean que desfois la combustion ce fait pas et ya de l'essence non brûler qui va dans l'exhaust.
 
Faut pas domper plus de gaz mais en enlever. Plus t'enlève de gaz sur l'idle plus ça devient ruff. Pis faut enlever le cat parce que le mélange est tellement lean que desfois la combustion ce fait pas et ya de l'essence non brûler qui va dans l'exhaust.

So it combusts in the exhaust and on the long run it destroys your cat.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
COOL !

You make the stock idle quality and driveability completely shitty for absolutely no perfomance gains.

AWESOME !
 
Faut pas domper plus de gaz mais en enlever. Plus t'enlève de gaz sur l'idle plus ça devient ruff. Pis faut enlever le cat parce que le mélange est tellement lean que desfois la combustion ce fait pas et ya de l'essence non brûler qui va dans l'exhaust.

I think your wrong on this one, quite the opposite happens, very rich at idle, kills the gas mileage. Never a good idea to intentionally run lean
 
I think your wrong on this one, quite the opposite happens, very rich at idle, kills the gas mileage.

Been there done that 8 years ago... I know what I'm talking about ! Maybe it can work with extra rich mixture, but you'll just wash the cylinders wall with that much fuel.
 
I'm not sure that having your engine run like shit on purpose is a very good idea... Specially if you're not gaining anything from it.
 

Cette méthode utilise le VVT pour faire la ghost cam et ils rajoutent du fuel pour pas staller. C'est pas simplement l'ajout d'essence qui fait bouncer les rpm. Dans l'autre cas en ayant un afr super lean au idle, pas besoin de vvt ça fonctionne sur n'importe quoi. Moi j'avais juste découvert ça en tunant mon idle sur mon gtp. Ta besoin d'être le plus lean possible sans que ça devienne ruff comme dans les vidéos lol
 
Back
Top