These Cars Get the Most Traffic Tickets

SimZx3KGT

Active member
Hope this is not a repost.

http://www.nbcnews.com/business/autos/these-cars-get-most-traffic-tickets-n214946

It's long been rumored that red cars get stopped the most by police. Although that's proved to be an urban legend, it turns out the vehicle you're in may play a part in how often you're pulled over, according to a study from Insurance.com

The car insurance comparison-shopping website looked at data from 526 models and more than 557,000 recent customers to determine which vehicles received the most traffic violations and the Subaru WRX sped to the top of the list. The study found a whopping one in three drivers of the turbocharged sport-compact has a recent traffic violation, ranking it the most-ticketed car overall.

“Cars don’t get tickets, drivers do — but those drivers like the WRX,” Insurance.com Managing Editor Des Toups noted in a statement about the study.

Here are the top 20 vehicles that get the most tickets:

1. Subaru WRX – 33.6%

2. Pontiac GTO – 32.7%

3. Scion FR-S – 32.6%

4. Toyota Supra – 30.8%

5. Subaru Tribeca – 29.7%

6. Volkswagen Rabbit – 29.6%

7. Mercury Topaz – 28.8%

8. Scion tC – 28.8%

9. Toyota FJ Cruiser – 28.4%

10. Mazda2 – 28.1%

11. Hyundai Veloster – 28.1%

12. Volkswagen GTI – 28.1%

13. Suzuki Reno – 28.1%

14. Scion xA – 27.8%

15. Pontiac G8 – 27.7%

16. MINI Cooper S Countryman – 27.5%

17. Mitsubishi 3000 GT – 27.4%

18. Saturn Aura – 27.1%

19. Infiniti QX56/QX80 – 27.1%

20. Toyota Prius C – 27.0%
 
7. Mercury Topaz – 28.8%
Can't be lol
These are somewhat old and not what you called powerfull of ''fun'' to drive lol
Good grocery getter at most lol
someone must rank a shit load of tickets
88-91_Mercury_Topaz.jpg
 
Ça explique pourquoi mon wrx me coute plus cher a assurer qu'un sti..



























J'ai jamais autant eu de ticket qu'avec mon wrx LOL :D
 
I guess Topaz drivers are just really badass. They are pretty rare these days so the ones that are left are really representin'.
 
Leur pourcentage aussi n'a pas rapport.... % de quoi?? 33% des gens qui ont un WRX ont déjà eu un ticket? ya une différence entre 10ket 80 km/h de trop...

tant qu'à ça 72% des gens ont déjà eu un ticket (les autres roulent 20 km/h sous la vitesse donc devraient en avoir un !! ou sinons ils roulent moins de 2000 km par ans)
 
Mitsubishi 3000 GT – 27.4%

WAT!!!?? J'en ai jamais vue un sur la route lol! C'est quand meme rare comme char!
 
Mitsubishi 3000 GT – 27.4%

WAT!!!?? J'en ai jamais vue un sur la route lol! C'est quand meme rare comme char!

Tu as surement souvent vu des dodge stealth par contre, c'est la même chose. C'est sur que les 3000gt sont rare au Canada puisque ici on avait juste les dodge, mais aux states ils avaient les deux modèles me semble.
 
Le pourcentage va comme suit:


disons qu'il y à 100 Yaris sur la route et que 80 de ceux-ci reçoivent des contraventions. Donc 80% des conducteurs de Yaris sont dangereux et reçoivent des contraventions.
 
Le pourcentage va comme suit:


disons qu'il y à 100 Yaris sur la route et que 80 de ceux-ci reçoivent des contraventions. Donc 80% des conducteurs de Yaris sont dangereux et reçoivent des contraventions.

S'il y a trois topaz sur la route et que 2 pognent des tickets, donc ca veut dire 66.66% sont des mauvais conducteurs lawl.
 
Last edited:
les infos ont été compilé aux USA aussi.. leur flote de véhicule diffère probablement un peu de la notre.
 
Back
Top