Groupe Electrique!

Status
Not open for further replies.

Max-MTL

New member
Hey everyone

I am the owner of a Civic 98 coupe DX, and i have a few question regarding the transfer from non-electric grp to electric grp(windows, lock door, RPM cluster)

Basicly, what i would like to do is to get the parts from a 98 coupe SI and put them in my DX, but im not sure if thats doable.

Exemple, the DX cluster doesnt have the RPM, but the SI one does. Is the plug for the RPM already in my DX or do i have to have a custom plug installed from the engine?

Also, are the plug for the electric windows and lock door already in my dash, or do i have to put a brand new plug from the dash to my doors in order for my stuff to work?

thanks in advance!

p.s: im looking for a pro of car sound system, i have a setup in mind and i would like to have opinion :)

----------

traduction..

je veux faire une swap d'interieur de porte avec une SI pour avoir le lock door et les vitres electrique. Je voulais savoir si les couettes sont deja dans le dash ou il faurais que j'en passe des nouvelles?

pour le cluster, est-ce que la couette du RPM est deja passé car le cluster de la DX na pas de RPM.

merci :)

Last edited:
for ur cluster u just have to buy a new cluster that has an rpm on it and it fits, make sure its the year of ur car tho...

je sais pas pourquoi j'ai écris en anglais hehe

ta raison, ca serait plus facile de la vendre et d'acheter une SI, mais ma DX est tellement clean et tellement en ordre que je ne pouvais pas faire autrement que l'acheter alors je vais faire quelque modif dessus pour la rendre semi SI :p

pat89- mais est-ce que la couette qui part du moteur pour le RPM est deja la ou il faut que j'en fasse installer une?

Last edited:
pour le cadran 96 a 99 cé sur que sa marche et pour le reste sa te prant la couete interieure complete mes un peu de patiance des outil et du ten cé fesable.si taime ton auto et tu peille pas trop chaire pour tes morceau bien vasi

Status
Not open for further replies.
Back