Weed that burns like gunpowder..

Rennport996

Legacy Member
Ok I gotta share this with fellow bud smokers..

I got this weed that looks good and smells good but when I smoke it, it does some kind of sparkling sound, kinda like when you burn gun powder or the wick of a firecracker.... Then the weed burns much faster than usual and tastes a bit weird..

I'm ashamed to say but I've been smoking for over a decade and never saw anything like this..
Any idea what it could be?

Je pense que ça fait ça s'il y a eu une dose massive d'engrais juste avant la récolte.

Je crois que ca fait aussi ça si le weed a déjà moisi et ensuite sêché comme il faut...mais dans ce cas là il aurait pas l'air normal et tu t'en rendrais certainement compte.

c'est ce que je me disais...

est-ce que ca peut être toxique a fumer? je veux dire.. plus que le weed lui même lol

c pas une joke, je voulais une réponse!

quand tu fume ca tu te pose de sérieuse question, on dirait que tu fume du chrystal meth

Its just dry and its probably super super crystalized. Weed thats has so much crystals tends to turn into powder when its dry.

Roll it tighter, and put a celeri/carrot/lettuce leafe in your baggie for like 4hours MAX.

Then keep it in an airtight container.

no it's not that dry..
I'll post pictures and video if you guys wanna see exactly what it does..

I was gonna spark one soon anyway

c'est ce que je me disais...

est-ce que ca peut être toxique a fumer? je veux dire.. plus que le weed lui même lol

Moi personnellement je le fumerais pas, de l'engrais chimique c'est certainement pas super.

Y'a des finfin qui shoot le weed avec des affaires genre PCP, ça fait crépiter aussi...perso je touche à rien de ça.

If it tastes weird then I wouldn't burn it...
I picked something really nice btw... u watching the game? lol

i've had some many times that sparks when you puff on it. i find those are the best.

if its burning too fast its either because its dry, or because you're not rolling it tight enough.

it's dry but I've had WAY drier weeds that didn't burn as fast.. And I know how to roll, it's really the weed is burning like gunpowder lol Even with tobacco.

Ton weed à été contaminer par une femelle, donc le weed étais sur le point d'avoir des graine dedans.
Alors quand tu le fume oui il brule plus vite et oui ont dirais que weed éclate quand tu le fume.

Entouka une possibilité.

Les seeds, même immature, ça parait en égrainant pour rouler...et ça crépite pas vraiment, ça "pop"...un "pop" par seed qui brule.

En plus de l'engrais je viens de penser que de l'insecticide/pesticide ça fait ça aussi. Genre si le cultivateur en a mis quelques jours avant la récolte et qu'il n'a pas pris le soin de passer tout ça à l'eau. Dépend c'est une perte de combien de $$ je donnerais cette batch là à un quêteux et j'irais en acheter d'autre.

ok here's a pic before I roll it.. not the best pic but you can see it's very crystalized.

weeds.jpg

weeds2.jpg

it's pretty orange but not as much as the pictures shows..

Back