pneus d'hiver quand installé ?

Mathiew

Legacy Member
jsais que la lois dit au 15 decembre mais jaimerai avoir l'avis du monde moi j'ai hate des posé pour avoir la paix parce que les matin commence a etre pamal frais pour des pneus d'été et je sais que en bas de 10 degres ya pas de danger d'usé les pneus d'hiver anyway !

en tk moi j'ai nettoyé mes rims et jles regardent ... jpense que jvais finir par les posé cette apres midi et vous ?

Mi novembre pour moi. Il faut juste savoir que ca risque d'être plus glissant quand tu approches le point de congellation

I usually put mine on when the temperature is often below 0c.

Which is usually mid-end November.

I usually put mine on when the temperature is often below 0c.

Which is usually mid-end November.

Same here. I don't buy the crap they say about all season(provided you have all seasons and not summers) tires not handling below 7°C. Like I said in the other thread, I'm sure they used to say -7. And I don't want to ruin my winter tires by running them in +15° temperatures.

? uh yé pas mal temps.
Moi c'est installé depuis la semaine passé et pas mal tout le monde les a déjà.
Il a neigé hier ici anyway.

J'installe sa demain, sa me tente pas de me risquer a geler dehors a faire sa dans l'entré....

Maintenant, car je les pose moi même et je veux pas geler, puis des pneus d'été de performance sont souvent médiocres rendus à 5 degrés celsius.

Wow its funny that a few years back, nobody gave a crap.... The winter tire law totally brainwashed people within a few years.

I remember driving with summer tires all year long 10-12 years ago,.... and thats what people have been doing for over 60-70 years.
Only people with money to spend used to buy winter tires.

And don't bullshit me telling summer tires are dangerous. Someone that drives carefully on summer tires is way less dangerous then morons who thinks that because they have winter tires they can drive like if they're doing a WRC stage in Sweden/Finland,....

Ill install them when the first snow comes or when ill feel like it, thats the fun part of working at a garage...

Back