SAAQ + buying a 10 year old car.

oldskool

Legacy Member
Does the rule still apply for cars that are 10 years old or more? Can I say I bought the car for 100$ and pay QST on 100$?

Thanks

I heard they recently changed the rule on that so people couldn't get out of paying taxes anymore.

Last time i checked we still could, I sold my 97 to my nephew for 1$ in january.. I will be selling a 2001 camry in a few weeks so im interrested to know also.

le jour ou les cies d'Assurances vont avoir accès aux déclarations SAAQ ca va chier quelque part..

tu pourras pu declarer 15k aux assurances et 1$ a la SAAQ...

Oui encore des ''threads'' la dessus. Le dernier remonte a quand? J'ai entendu dire que tu pouvais pu déclarer une automobile a 1$ même si elle était plus vielle que 10ans. Mais Alpine ma confirmer le contraire. Merci.

honestly i wouldnt recommend people delcaring a car their about to purchase for $1...

if anything happens god forbid... guess what your owed a DOLLAR!

The car has no initial value in the book so why declare it for more than 1$ So what the insurance finds out you paid a buck for a car they still have to give you what the car is worth or if it was in an accident how much it will cost to repair.

les voiture de 25 ans et plus doivent avoir une évaluation professsionnel pour pouvoir les plaqué... et évidemment payer des taxes ...

le jour ou les cies d'Assurances vont avoir accès aux déclarations SAAQ ca va chier quelque part..

tu pourras pu declarer 15k aux assurances et 1$ a la SAAQ...

Aucun rapport il me semble, les assurances assure la valeur du véhicule, la saaq te demande le prix tu la payer, imagine que c'est vrai que la voiture tu l'as payé 1$ parce que c'est un bon ami qui te la vendu, les assurances vont pas vouloir de rembourser plus que 1$ parce que tu as eu une deal ?
Mes assurance m'ont jamais demandé quel prix j'avais payé mes véhicules...

Back