Will this car beat the 1957 Ferrari 250 Testa Rossa ?

Plus que 16.4 millions ?

• Oui

Votes: 2 11.8%
  • Non

Votes: 15 88.2%

• Total voters
    17
  • Poll closed .

Scooter

Premium
Mercedes-Benz 540K Special Roadster ou Von Krieger Special Roadster

I say it won't...but let's see what happens.

Gisela von Krieger loved this car. There are 12 left in the world.

je ne crois pas que le marche est vraiment revenu en sante ou ca stagne encore dans les chars de collection
en meilleur temps economique je serais porte a voter oui mais la je vote non
non pas pour la qualite de la voiture mais en en raison de l'economie

je ne crois pas que la situation economique derange les personnes prete a faire un cheque de 17000000$ pour de la tole... juste de meme la

je ne crois pas que la situation economique derange les personnes prete a faire un cheque de 17000000$ pour de la tole... juste de meme la

ces chars la aux encans ca se joue comme une oeuvre d art au meme titre qu'un Picasso ou Van Gogh
et c'est une question de marche si on est dans une phase acheteur qui recherche l'investissement ou vendeur qui recherche de la liquidite
je pense vraiment pas que le monde est dans une phase acheteur alors la surenchere est moindre

ca va se vendre mais probablement a 12-13 millions max

est-ce qu'il y a un historique derrière la voiture ? parce que si c'est en exemple une voiture qui avait été acheté par Hitler, ou un genre de personnage historique, celon moi, oui elle aurait pu dépassé la Ferrari.

Sans histoire, non elle ne se vendra pas au même prix que la 250 testarossa.

Mais maudit que j'roulerais la dedans l'été.

Never. By the way, the 250 GTO record price is $35M...set earlier this year.
At what appears to be the highest price paid at public auction for a collector car, the first 1957 Ferrari 250 Testa Rossa sold for $14.9 million at the Gooding auction in Monterey.With premiums, that price rose to $16.39 million, a figure that easily surpasses the $12.2 million (with buyer’s premium) paid for another 1957 Testa Rossa at RM’s 2009 Leggenda e Passione sale in Maranello, the prior high-water mark for Ferraris and collector cars in general.While the $14.9 million is the highest auction price paid, it still does not qualify the Ferrari for the title of world’s most expensive car. That goes instead to the 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic, sold in a private transaction (also brokered by Gooding) to the Mullin Automotive Museum for between $30 million and $40 million last year.

http://blog.hemmings.com/index.php/2011/08/21/first-ever-ferrari-testa-rossa-sells-for-14-9-million/

As for the Mercedes :

A 1968 Ford GT40 is sold for $11 million at a Pebble Beach auction ( making it the most expensive American car ever sold at auction ) , while a prized 1936 Mercedes-Benz 540K Special Roadster goes for $11.77 million.

Back