I don't live in MTL anymore. So I can do this everywhere and always. (Suck it, SPVM)

amazing bro wow. I know of a few places where some GTR owner's take their cars up to 260km/h with no issues :D

:bigup:

typical st therese response.

Sachant que l'on ai au Quebec et que 60% des gens ne finissent pas leur secondaire 5 j'ai juste baissé mon niveau de francais pour que tout le monde me comprenne mais si tu veux que je te parle comme un gars qui a un MBA, j'ai aucun problème avec ca. Le but la dedans est que tous ces vidéos / accidents ont tous un point en commun, c'est d'avoir un effet d'adrénaline. La seule chose qui est moins tragique dans le vidéo c'est que personne n'est mort ou blessé. Imagine si le vidéo fini avec un crash, tout le monde écrirait stupide ou R.I.P et si ce serait ton ami qui serait mort tu aurais de la haine. Je suis d'accord que sur l'autoroute le facteur de risque est beaucoup moins élevé que sur des chemins de campagne mais c'est qu'il y aura toujours une minorité qui fera payé la majorité pour des actes irréfléchis. Oui le gars dans le vidéo a des skills et oui il a une voiture qui est équipée pour faire de la vitesse mais il doit avoir assez d'argent pour se payer des scéances de lapping. De toute façon je ne m'attendais pas à être compris par la majorité et changer de quoi sur MR mais si il y en a au moins un qui catch de quoi, ce sera déja un de moins de dangereux. À la place d'encourager des personnes comme dans le vidéo, vous devriez comdamner ce genre de comportement et peu être un jour les limites de vitesse augmenteront sur les autoroutes et je serai le premier à appuyer la démarche.

Sachant que l'on ai au Quebec et que 60% des gens ne finissent pas leur secondaire 5 j'ai juste baissé mon niveau de francais pour que tout le monde me comprenne mais si tu veux que je te parle comme un gars qui a un MBA, j'ai aucun problème avec ca. Le but la dedans est que tous ces vidéos / accidents ont tous un point en commun, c'est d'avoir un effet d'adrénaline. La seule chose qui est moins tragique dans le vidéo c'est que personne n'est mort ou blessé. Imagine si le vidéo fini avec un crash, tout le monde écrirait stupide ou R.I.P et si ce serait ton ami qui serait mort tu aurais de la haine. Je suis d'accord que sur l'autoroute le facteur de risque est beaucoup moins élevé que sur des chemins de campagne mais c'est qu'il y aura toujours une minorité qui fera payé la majorité pour des actes irréfléchis. Oui le gars dans le vidéo a des skills et oui il a une voiture qui est équipée pour faire de la vitesse mais il doit avoir assez d'argent pour se payer des scéances de lapping. De toute façon je ne m'attendais pas à être compris par la majorité et changer de quoi sur MR mais si il y en a au moins un qui catch de quoi, ce sera déja un de moins de dangereux. À la place d'encourager des personnes comme dans le vidéo, vous devriez comdamner ce genre de comportement et peu être un jour les limites de vitesse augmenteront sur les autoroutes et je serai le premier à appuyer la démarche.

So to control the deaths of about 353 people (or 0.0044% of Quebec's population or 4 deaths per 100 000 citizens) on the roads of Quebec in 2012 (which we're not even sure how many are due to INCOMPETENCE compared to speed/stupidity) we should set stupid limits to all other drivers.

What ticks me off is people think that lower speed limits means less incompetent drivers or somehow less speed/stupidity by the drivers breaking the law.

Theyre BREAKING the law.

Whether the speed limit of the highway is set to 60, 70, 80, 90, 100, 110, 120, that guy that broke the law is still going to be doing what he was doing.

Yes lower speed limit means less chances of death but the people breaking the law will still speed beyond the set limit and therefore that argument is useless.

Failure at seeing the bigger picture. Quebec gonna Quebec.

Depuis ta ecris ton histoire, je roule 60 sur l'autoroute c'est bien plus securitaire.
Il y a des millions de threads qui parle de vitesse, sa passe au nouvelle plusieur fois semaine, il a des pancarte partiut, et au finale sa change fuck all donc le probleme ne viend pas de nous a la base. Il viend plutot du fais que mon char pogne 245kmh, que le tien en haut de 200kmh et pourquoi?? Parce que le gourvernement aime mieu se faire du cash avec nous que barre les auto a 120kmh.
Appel Marois et vas lui raconte ton histoire tu vas passer a tva nouvelle et le lendemain sa va recommencer! Viend pas nous casser les oreilles ici OUI la vitesse ses mal mais le peobleme ne PART pas de nous.

Et si j'ai bien lu le video est d'italy??

We are in one of the places on earth that have the slowest speed limits that exist. 100km/h on highways is just plain retarded and causes more accidents than it saves. I don't want to leave from here just because of the retarded speed limits but man, sometimes I'd like to do something to change things but I feel like I have to fight against 7 million people that watches TVA each night and go to sleep everynight saying: Speed kills speed is the devil, speed is bad.

Even worse than that! the speed limit is 70kmh on some highways, that's ridiculous.

I was driving about 70 on the 20 est the other day and with all the cars flying by me it felt more dangerous than when I go 130 :s

Love some of the replies.

I'm not being an idiot, I am aware of the limitations of the car, tires, etc. Down to differences in cornering limits from a full tank to half a tank, differences in tire temps, pressures, even how they change after the first 10 minutes, from the stickiness of the rubber to the more swollen profile of the rubber due to higher hot pressures, etc. I also know the road inside out and as you can see I am ALWAYS tucked in whenever there is a blind corner, which is already a lot more than most italian drivers will do. Sure sometimes it's close but trust me well within italian standards and at those speeds you're out of that lane in .3 seconds. I have never had an at-fault accident. I have been hit 3 times while stationary in my life. All 3 times within days after I got a ticket and was taking it easy. I wasn't pushing it, so I didn't have the adrenalin pumping and the attention to see them coming. You're WAY more likely to avoid an idiot when you're all pumped up than when you're just cruising along. This is my whole driving philosophy.

A word about Italy. As some have attested, people drive really fast, have tiny tin can cars, the roads are often narrow, blind, and very twisty, all road signs are ignored, lanes are a vague concept, and some of the overtakes you see on a daily basis are heart stopping, people pulling out in 70hp cars to pass with oncoming semi trucks. Plus no one wears a seat belt, so everytime there's an accident there's 5+ fatalities. And yet the death rate on the roads per capita is less than half what it is in QC. Food for thought!

FYI I am around the corner from the Maserati factory (Been seeing the 4C cruising around lately), 1km from the Scaglietti plant where they make the ferrari and maserati bodies, and 15 from Ferrari, Pagani, and Lambo. So ya, we see a lot of nice cars around here :)

Wait a minute, did someone just imply a 10 year old lambo was no good? It's got less than 50,000km on it for crying out loud. Plus, it's only 9 years old :p

Re: I don'in MTL anymore. So I can do this everywhere and always. (Suck it, SPVM)

I dont get why it got locked.

Back