Technical legality question with non-alcoholic beer

Vw_guy87

Legacy Member
For medical purposes, I cannot consume any alcohol for a certain amount of time. Recently, I went to IGA and picked up a pack of NON-Alcoholic beer(even though it taste horrible) so that I can have a "non-beer" with my buddies who drink regular beer.

Technically speaking, Non-Alcoholic beer is rated a 0% alcohol... Would I get pulled over if a Police saw me "drinking" a Non-Alcoholic beer? This is NOT something that I would want to do, cause I hate playing with fire, but legally speaking... what does the law state?

Any law enforcement ppl in here?

AGAIN, let me reitterate, I WOULD NOT AND WILL NOT be "drinking non-alcoholic beer" this is only a technical exercise.

Thanks for answering my curiosity.

Keep it constructive

Technically, it's a LOW alcohol beer... it's like 0.05 %.

I wouldn't try it.

BTW, you should try Beck's. I've heard it's pretty good for a "0%".

Technically, it's a LOW alcohol beer... it's like 0.05 %.

I wouldn't try it.

Good to know about the 0.5%, then, it is a no-go in my books.

I tried BECK'S and I was none too impressed. My brother had some Grolsch and it tasted better, but nothing can replace my Ricard's White (alcohol version).

Legally, you can eat or drink. But you cannot consume any alcohol or have any alcohol containers in the passenger cabin, must be in a big if it is, or you put your containers in the trunk like I always do.

Beck's is fucking disgusting it tastes like piss.

One "good" one is the labatt Blue

you can find it in many grocery stores it tastes surprisingly good.

I've read nos compliments is also good but haven't tried it.

my gf is pregnant so we have tried a few.

Beck's is fucking disgusting it tastes like piss.

One "good" one is the labatt Blue

you can find it in many grocery stores it tastes surprisingly good.

I've read nos compliments is also good but haven't tried it.

my gf is pregnant so we have tried a few.

lol serieux ?? Tu compare de la becks a de la pisse et tu dit que de la bleu ces bon ... OMG tes papille gustative son fucké mon gars. Sincérement de la bleu sa goute la même senteur que quand un chat sort de la litière pissé ces degeux.

Au contraire de la becks ces plus subtil et doux comme gout. Ces sur que si tu la criss au soleil elle va fini par sentir la moufette du au fait de la bouteille verte. Ces une très bonne pilsner de semaine.

Par contre la becks est une des seule bière a offrir un vrai taux de 0.0% d'alchool.

103_b.jpg

J'ai un ami qui bois que de la 0.0% du a des ancien problème d'alchoolisme il ose même pas touché a de la .5 Au québec il as seulement 2-3 bière maximum disponible en vrai 0.0 et de la becks en est une

t'as deja gouté a la bleue sans alcool avant de parler?

la Beck c'est vraiment vomitoire comme biere sans alcool.

Je ne compare pas les bieres AVEC alcool mais uniquement celles SANS alcool.

Si elle est de 0.0% alors tu a la droit de la consommé en conduisant.

Ca serait assé comique de prendre une tite gorger a coté d'une voiture de police a une lumière, tu t'arrenge pour qu'ils te voie. Ils t'arrête evidemment et:

Problem officer?

If it looks like a beer bottle, they'll pull you over for a check.

Got pulled over once because I was drinking a Stewarts Root Beer(hnnng taste/10). Cop thought it was a beer bottle.

I always wanted to bring a few "non-alcohol" beers to work at my last job. Drinking them in the lunch room would be pretty funny

I always wanted to bring a few "non-alcohol" beers to work at my last job. Drinking them in the lunch room would be pretty funny

J'ai souvent vue sa dans mon coin du monde prendre une bière au brake ou un pack de 6 sur l'heure du diner haha

may be or may be not the low alchohal beer i had plenty of times when riding my car but non of the police stopped me,but my friend had busted once

Bon, La bière non alcoolisé. Bittburger et Beck's sont les seuls au Québec a offrir du 0,0%. L'alcool est enlevé par force centrifuge ce qui permet de certifié le 0,0%. Pas sur que j'essayerai d'expliquer ca a un officier....
EDIT: Y a grolsch aussi mais j'en ai jamais vendu donc je connais pas vraiment

J'ai gouter a la President Choice, 4,95 la 12, gouter malgré moi un chum me l'a passé comme une blonde normale.

oui la presiden'ts choice et la bleue sans alcool (<0.5%) sont les deux meilleures qui sont facilement trouvables.

les autres sont rares ou sont degeulasses (Beck's)

Bon, La bière non alcoolisé. Bittburger et Beck's sont les seuls au Québec a offrir du 0,0%. L'alcool est enlevé par force centrifuge ce qui permet de certifié le 0,0%. Pas sur que j'essayerai d'expliquer ca a un officier....
EDIT: Y a grolsch aussi mais j'en ai jamais vendu donc je connais pas vraiment

Bah c'est écrit sur la bouteille.

Mais question comme ca, boire une biere (une vrai) au volant c'est illegale mais c'est quoi les conséquence si tu te fait pogner? Parcequ'on s'entend que une biere t'est parfaitement dans la limite légale d'alcool. Donc ils te font soufflé et tu souffle 0.04, ils font quoi?

Back