e46 rear subframe fix? How much?

Ayashifx55

Active member
Has anyone here, had their e46's rear subframe reinforced? I heard its a common problem on those e46's chassis, especially the e46 m3.
They sell some reinforcement kits but this job requires quite few hours (removal of exhaust, gas tank and other stuffs) + good welding.

I was wonderring if anyone has done it at a garage or somewhere? Thanks.

Has anyone here, had their e46's rear subframe reinforced? I heard its a common problem on those e46's chassis, especially the e46 m3.
They sell some reinforcement kits but this job requires quite few hours (removal of exhaust, gas tank and other stuffs) + good welding.

I was wonderring if anyone has done it at a garage or somewhere? Thanks.

You don't need to remove the gas tank to do the job.

Call VAG Motorsport, they have done a lot of E46 subframe reinforcement.

450-661-0429

UP UP,

Was about to buy a 328I e46 today but hesitated due to a small noice at the trunk area.

Other than VAG, did anybody did their subframe reinforced or fixed at a shop ? how much ?

Thank you

Sur bimmerforum ils montrent comment le faire soi-même, ca semble plutot simple avec une bonne soudeuse et des connaissances.
J'aimerais bien savoir emerica555 comment tu as réussi a monter ton bill a 450$ ???

je charge 450 lr faire, jai faite sa sur 4 char dont 2 gars des etat! sa coute environ 50 de piece mais c long tu doit enlrver tous memr la tank a gaz pour faire tous les point dattache

Call Alex at NormalExperts, 514-691-1389. I know he did Dan's last year in an afternoon with the shock tower plates and all. He's the best welder i've seen hands down. He did my cage last winter too. The only guy i trust.

Be careful, someone mentioned above dicked me around for seats and made me waste 100kms of driving in traffic for nothing.

Combien charge une shop pour faire une job de renforcement sur un E46?

Ca dépend si les points d'attaches sont craqués ou non et si ils doivent réparer les toles avant de souder les plaques de renfort. Sinon, quand c'est pas maganer, ils peuvent coller les plaques a l'epoxy et/ou shooter du foam structurel.

Apparement, le tout serait ok. Ça serait une job de renfort seulement. J'ai vu 450$ environ sur d'autres forums, ça a du bon sens dans la région de montréal?

8-10 hours labor+ reinformcent kit+ new bolts+ whatever else needs to be changed while there is more than 450$... Get poly or delrin subframe bushings

J'ai fais le mien moi meme sa coute 10$ de tole, 10$ de fil/gaz pour souder. Mais le prix de emerica55 est tres tres bon, faut debarquer le subframe, drive shaft, exhaust, suspension, cable brake a bras, tank a gaz (sinon on soude pres d'une tank a gaz). Les pieces coute rien, jai fais mes tole moi meme mais c une grosse job.

Je lui ai acheter plusieurs piece j'ai toujours ete satisfait.

Je serais tres surpris qu'un garage charge en bas de 1000$

Back