MR Help me!

*VR6*

Well-known member
I am selling the s2k.

First guy came last week, loved the car and left without giving a deposit, but with the promess that he will come pick it up in 2-3 weeks after he receives his money from insurance (he got his car stolen).

Second guy calls me and tells me he wants to come tonight and give me a deposit...

I play fair and call the first guy to tell him someone else looks very interested and since he didn't leave any deposit, I give him the chance to give me the deposit before the other guy, he agrees and should come give me the deposit tonight.

I tell the other guy that I am sorry the car has a deposit on it, and he tells me "What if I give you more?"

(-.-)

I feel bad telling the first guy "Wait for your deposit" but at the same time, I might get 2k more with the other guy...

WHAT DO I DO

At this point it's not your problem to who you sell your car, 2,000$ is a lot of money. First come first served... keep this in mind ! You could potentialy lose the sale if you make promises...

take the best offer... Sucks for the first guy but you have to play your game, not his

First comes first serve but you can ask a larger amount of deposit to see which one is really serious about buying the car...?

I don't know..

Ask 1000$ of deposit and see which one is really serious about buying the car...?

The first guy is technically coming tonight to give me the deposit.

Second guy wants to buy it at 2k more on the spot...Thats what he says...

Des histoires de "j'attend l'argent des assurances" sa vaut pas la peine de niaiser avec sa. Moi je ferais affaire avec le gars qui est willing de venir chez vous avec l'argent cash live pi qui s'enva avec le char.

Pour l'autre c'est plate mais les assurances peuvent prendre entre 2 semaines pi 3 mois pour le payer, pendant ce temps la toi ta un beau char qui traine dans ta cours que tu te sers pas parce que tu veux pas qui arrive rien.

ya its a tough game

I always believe in 1st come, dibs etc but when it comes down to buying something like a car, often its about who shows you the money first. I have been burned on car parts, telling someone else its "spoken for" only for that 1st person to back out and then I get screwed holding a part

If you have a really good vibe on that first person, you could hold out for him but just be REALLY sure. Sometimes its not worth the headache to try to squeeze more money...

Des histoires de "j'attend l'argent des assurances" sa vaut pas la peine de niaiser avec sa. Moi je ferais affaire avec le gars qui est willing de venir chez vous avec l'argent cash live pi qui s'enva avec le char.

Pour l'autre c'est plate mais les assurances peuvent prendre entre 2 semaines pi 3 mois pour le payer, pendant ce temps la toi ta un beau char qui traine dans ta cours que tu te sers pas parce que tu veux pas qui arrive rien.

Good point.

I think I made my decision.

The first guy is technically coming tonight to give me the deposit.

Second guy wants to buy it at 2k more on the spot...Thats what he says...

Hmmm, I would take the deposit in this case...is the guy saying he'll buy it on the spot same night? If not I'd definitely stick with 1st guy and his deposit for now.

''J attends l'argent des assurances'',ca peut etre long! Tu peux perdre de bonnes opportunités de vendre. Ca veut pas dire que le premier te disait la vérité non plus.

Les gens disent N IMPORTE QUOI quand ca les avantages lors d'achats de biens usagés. Jai tellement vendu de cossins que je finis par ne plus trop croire les conneries que les gens te disent.

Y'a rien qui te dit que l autre n'a pas deja ou ne trouvera pas un meilleur deal que ta voiture...Les gens vont te dire qu ils vont revenir dans X jours, semaines etc, ya RIEN de plus incertain que ca.

Tu vends a celui qui part avec le vehicule, c est tout.

ATTENTION aux voleurs.

Prends le depot du premier gars, dis au deuxième de venir le voir et de te laisser un depot aussi.

Le premier qui te paye, j'imagine que ca va etre le deuxieme gars, pars avec l'auto et remets le depot au premier gars.

Prends le depot du premier gars, dis au deuxième de venir le voir et de te laisser un depot aussi.

Le premier qui te paye, j'imagine que ca va etre le deuxieme gars, pars avec l'auto et remets le depot au premier gars.

T'es fou lol sa sa peux mal finir

Le premier qui amène le cash et part avec à la priorité. Faire confiance c'est un beau geste mais un finale c'est de la business et si le gars la prend pas ben té pas plus avancé. Laisse tout le monde venir et quand il te disent qu'il sont inéressé tu leur dis que tu a un dépôt et que le seul moyen de s'assurer de l'avoir est d'offrir le plein montant avant celui qui a le dépôt. Et bien sur tu avertis le gars du dépôt avant qu'il te le donne.

Back