Question loi sur les vélos VS automobiles

alx21

Legacy Member
J'ai eu une discussion avec des amis à propos de la loi et le code de la sécurité routière (j'ai pas accès au forum sur la CSR, jai été banni il y a une couple d'années)
En gros tout le monde a qui je parlais me disent que peut importe l'accident, si tu frappe un cycliste avec ta voiture le conducteur est automatiquement dans le tord.
Je disais que si jamais tu frappe par exemple un cycliste qui passe sur une rouge tu n'est pas responsable même si tu conduisais l'auto, qui a raison?

(Ou est Frenk pour me donner les articles exactes de la loi)

Autre exemple avec un piéton, admettons je roule sur une petite rue résidentielle, ya un kid qui sort de nul part entre 2 autos en courant derrière son ballon, je le frappe, est-ce que je suis responsable?

If the cyclist runs a red, it is his fault. If you're driving along, there is nothing you can do if someone blast in front of you doing 70 on a hill.

Same with the kid. If the kid just runs into the middle of the street 4 feet in front of you, you can't fight physics. However, they will probably go through EVERYTHING (speed travelled, condition of car, distractions, etc...)

This might be different if you can actually see the kid, as you should slow down or stop if you see an unaccompanied child on the sidewalk who may just run out not knowing the danger.

cyclists have the same laws like motorists and more, accidents handled like any other vehicle accident, your friends need to get informed before they get mowed down by a car

Back