Road Test: 2011 Chevrolet Cruze Review - First Drive

2NDGENTEG

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Never mind the Cobalt. Forget you ever heard the name Cavalier. The newest compact C-car from Chevrolet is the Cruze – a globally engineered vehicle designed not just to compete in the growing small-car segment, but to win.


And for the first time, well, ever, this isn’t just marketing hype behind a lackluster model with a typically low-grade interior.

TINY 4-CYLINDER GETS TURBO-POWER, EXCEPTIONAL FUEL ECONOMY

Already on sale in 60 countries worldwide, this global platform still has a few surprises for its North American debut. Most notably is the launch of a new turbocharged 1.4-liter 4-cylinder engine, designed to deliver the power and driving experience of a larger powerplant with class leading fuel economy. In fact, Chevy claims an ECO model (with a 6-speed manual transmission) will get 40-mpg on the highway. An automatic ECO model will get slightly less, with standard models most likely in the mid 30s range – although no official numbers have yet to be released.

The engine looks tiny in the cavernous space under the hood, its puny turbocharger about the size of a fist. Yet despite its size, the 1.4 delivers both power and fuel economy. During our day with the Cruze, we registered an average of 27-mpg (under what can easily be considered harder than average driving conditions). As for power, the little engine makes a total of 138-hp and 148 ft-lbs of torque, with that torque number coming on strong at 1850 rpm.

The engine isn’t without its faults, however. Being so small, the lack of power before the turbo kicks in is noticeable, something that is compounded by the time it takes for the 6-speed automatic to kick down a gear or two. We also noticed it’s a bit loud with plenty of low speed acceleration sound coming through the firewall and into the cabin.

BIGGER THAN A COMPACT, AND FEELS IT

On the highway though, it’s whisper quiet and incredibly smooth, thanks to both an abundance of weather stripping as well as a lengthy wheelbase, wide stance and an innovative rear end suspension.

While technically still a semi-independent setup, Chevy engineers have incorporated what they call a Z-link in the rear that allows for separation of the lateral and vertical movements in the rear suspension. As a result, the rear bushings don’t have to serve double-duty, meaning they do a much better job at providing an adequate ride. While a true independent rear end is the most ideal solution, it’s also an expensive one and with the exception of Honda, no other automaker has gone this route.

More: 2011 Chevy Cruze First Drive at AutoGuide.com
 
wow c'est vraiment interessant 1.4 litre turbo charged. Si le prix est dans les 20 000$ taxe incluses ...
 
While a true independent rear end is the most ideal solution, it’s also an expensive one and with the exception of Honda, no other automaker has gone this route.



Uhhh.... the Golf has independent multilink rear suspension.
 
Ils la classe comme compacte dans cette article, donc, dans la liste de compactes à suspension arrière indépendante:

- Civic (mentionnée)
- Mazda3
- Focus
- Elantra
- SX4

D'après moi ils sont sont trompés avec la classe sous-compacte, mais même-là, tout le monde roule avec un setup non-indépendant!
 
Ils ont beau faire des efforts de présentation, les plastiques sont assez cheap, et ils ont ternit leur réputation Europe dès le début en mettant des pneus super mauvais.
Le look a rien de spécial non plus, et pas tellement spacieux (pour la plus longue des compactes).
 
Ils ont beau faire des efforts de présentation, les plastiques sont assez cheap, et ils ont ternit leur réputation Europe dès le début en mettant des pneus super mauvais.
Le look a rien de spécial non plus, et pas tellement spacieux (pour la plus longue des compactes).

Un char de 20k$, à quoi tu t'attends, du velours partout sur le dash ? *blah*
 
Un char de 20k$, à quoi tu t'attends, du velours partout sur le dash ? *blah*

Non, mais quand meme du meilleur plastique, genre une jetta. Au moins le moteur semble moderne, alors que la jetta aura encore sa vieille merde 8v au lieu du 1.4tsi...
 
Non, mais quand meme du meilleur plastique, genre une jetta. Au moins le moteur semble moderne, alors que la jetta aura encore sa vieille merde 8v au lieu du 1.4tsi...

Attends donc de voir le prix avant de faire aller ton mache-patate. Tu en veux une voiture compacte avec un intérieur de qualité? Achètes une MINI, tu vas constater que c'est pas le même prix.

Idiot.

Et même si t'es banni, je prend la peine d'écrire cela car tu vas revenir d'ici peu.
 
Chu pu capable de voir des estis de Z22 toute tatouée batard.

Viens à Montréal Downtown, personne a ca ils auraient trop honte.

Attends donc de voir le prix avant de faire aller ton mache-patate. Tu en veux une voiture compacte avec un intérieur de qualité? Achètes une MINI, tu vas constater que c'est pas le même prix.

Idiot.

Et même si t'es banni, je prend la peine d'écrire cela car tu vas revenir d'ici peu.

Seulement chevrolet coupe les coins ronds eux aussi à d'autre places que les plastiques, et on peut s'attendre à ce qu'une américaine "pareile" à une VW soit pareil moins cher, image de marque déficiente oblige. Et la cruze sera surement alignée sur le prix des civic.
 
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