Search results

  1. Scooter

    2024 Spotted Thread

    Go ! ! ! Avant que la rougeole arrive.
  2. Scooter

    Asylum seekers coming through Montreal airport in record numbers

    Roxham Road, an unofficial border crossing once popular with asylum seekers, was permanently closed in 2023. But as advocates predicted, they have found another way to enter Canada. Nava is one of thousands of Mexicans who are coming to Quebec to claim refugee status. There is a lot of talk in...
  3. Scooter

    Collection

    Si vous aviez ou vous voulez acheter une collection de chars, est-ce que vous préférez la même couleur ou candy store ? Et ici, je parle de la même marque.
  4. Scooter

    Élingue de levage pour seadoo / Seadoo Lift Sling !

    Est-ce qu' un jet ski ( 600-700 livres ) pourrait être suspendu dans un garage ? Genre, avec ça ? Ou des autres idées svp ? Merci. Le toit du garage a des beams solides. image upload...
  5. Scooter

    Quantum leap in battery technology //EV batteries//Première batterie à l’état solide

    Quantum leap in battery technology / German start-up develops the world’s first solid-state battery ready for series production – Outstanding properties: no cobalt, 10 times longer service life and non-flammable electrolyte. The Bonn-based company High Performance Battery (HPB) has achieved a...
  6. Scooter

    Save the Manuals

    Porsche Is Working Hard 'To Save the Manuals ! [B]Porsche’s Frank Moser says the company intends to keep offering manuals as long as its current sports cars exist. [/B]https://www.thedrive.com/news/porsche-is-working-hard-to-save-the-manuals-911-and-718-boss-says However, don't expect...
  7. Scooter

    Electric vehicles on Britain’s roads they cause 'twice the damage of petrol cars'...

    lol Ca commence... Imaginez le QC !!! Research suggests the added weight of electric vehicles could increase the amount of potholes on Britain's road network https://www.express.co.uk/news/uk/1785024/electric-cars-damage-potholes
  8. Scooter

    Cayenne Coupe et Aston Martin DBX ont eu un enfant...

    2024 GENESIS GV80 Coupe ! Vraiment beau si sa va sortir de meme! BMW may have started the whole crossover coupe craze with the original X6, but in the meantime, its biggest rivals have launched similar models. Mercedes has the GLE Coupe, Audi the Q8, etc...
  9. Scooter

    Est-ce que c'est juste moi qui pense que c'est un loser DiCicco ?!

    DiCicco --- has a small D je pense. He is the general manager with the Ontario Safety League ! Et on se demande pourquoui en Ontario ils conduisent de meme... “What you think is supposed to happen as a result of this attempt at communication is probably not going to happen unless you both...
  10. Scooter

    N.Y. court could decide who really owns $1.9M Ferrari seized at Canada-U.S. border

    https://www.ctvnews.ca/autos/n-y-court-could-decide-who-really-owns-1-9m-ferrari-seized-at-canada-u-s-border-1.5355133 U.S. customs officials seized this 1996 Ferrari F50 in 2019 after it was transported into the country from Quebec. (U.S. Attorney's Office/CNN). The 1996 Ferrari F50 in...
  11. Scooter

    Porsche Opens eFuels Pilot Plant in Chile ! !

    La meilleure nouvelle...depuis long temps ! Porsche and international partners working with the Chilean operating company Highly Innovative Fuels (HIF) have started the industrial production of synthetic fuels. In the presence of Chilean Energy Minister Diego Pardow, the ‘Haru Oni’ pilot...
  12. Scooter

    A Class Action Against Uber Eats Was Approved & Could Mean A $100 Payout

    Are you a resident of Quebec who ordered food on Uber Eats between July 4, 2017, and April 20, 2021? https://lambertavocats.ca/class-action-against-ubereats-service-fees/...
  13. Scooter

    Lutte contre le profilage: les chefs de police craignent la fin des contrôles routier

    Et ca recommence... https://www.journaldemontreal.com/2022/10/26/lutte-contre-le-profilage-finis-les-barrages-routiers-contre-lalcool Le premier objectif des interceptions au hasard, c’est pour vérifier les facultés affaiblies par l’alcool et la drogue, a insisté le président de l’Association...
  14. Scooter

    2022 FIFA World Cup Qatar

    Ce WC suscite beaucoup de polémiques ! J'espere voir du soccer ! And I guess....Go Canada go ! The 2022 FIFA World Cup in Qatar is almost here. This year's edition will be the first tournament hosted in the Middle East and the first to be held at the end of the calendar year, in...
  15. Scooter

    Taxes scolaires/municipales non-payé

    En Juin 2021 j'acheté une maison. Je me pose mêmes pas des questions concernant les frais à payer, je me dis que le notaire prend soins de sa --c'est ça job de me dire quoi / quand et où payer. Taxes pour 2022 sont arrivee. J'ai payee. Hier, l'huissier amène une lettre. Vos taxes 2021 sont...
  16. Scooter

    Discussion sur les design des volants / Steering design

    Tiens... Un beau volant a mon gout. Simple et écœurant au meme temps.
  17. Scooter

    L'Europe va finalement sauver Lamborghini, Ferrari et McLaren

    Voilà une bonne nouvelle pour les marques comme Lamborghini, Ferrari ou McLaren : le parlement européen a décidé d'exonérer ces marques des restrictions prévues pour les grands constructeurs automobiles en matière d'émissions de CO2. Mais alors que l'Union Européenne vient de valider...
  18. Scooter

    Brique / brick / maconnerie / pierre

    Il n'y a pas un thread pour ca avec tous les projets que vous faites ? Je veux etre capable de le trouver avec la fonctionne search ( danny dit - yeah sure ). J'ai fait un mur au complet, mais je ne suis pas content a 100% avec la job. Avez-vous des recommandations ? AVANT LA JOB (...
  19. Scooter

    Les conducteurs sont ignorants...

    Centre ville de Montreal. Blvd Saint-Laurent Entre Viger et Saint-Antoine ! Ce morceaux etait sense unique ( vers le Nord ) depuis vraiment long temps !!! Ca fait 3-4 mois ( si non plus) qui est rendu double sense. Ligne jaune au sol et tu peux tourner sur Viger a gauche , vers...
  20. Scooter

    Alpina, encore plus rare qu’une...

    Alpina, encore plus rare qu’une Rolls-Royce. Après avoir effectué l’essai de la BMW B8 Alpina 2022,le journaliste du Guide de l’auto Gabriel Gélinas a eu l’idée de parler de la marque Alpina lors de son balado Au Volant sur QUB radio. « Aujourd’hui, Alpina Automobiles est un petit...
Back
Top