Article: Patricia Jolicoeur has died

Doing speeding in residentials streets its totally stupid there is some track and highway for things like this!

Anyway I never do speeding in my city cause i'm always afraid of cops and the possibility that at any moment a deer can pop op right in front of my car !
 
There was also no evidence to suggest they were racing... i also know for a fact that they were not

Um, not to burst your bubble trying to defeind a friend, but it was already proven that he was street racing. Buick or not, he was passing his friend in the other car at a high rate of speed and hit her doing so. and then took off from the scene afterwards. It was 100000% NOT an accident. She died because a couple of kids thought it would be cool to drive like fucktards around a public, dark and small road. You can't see anyone when you're driving below the speed limit there, and the fact that there are HUNDREDS of people that take nature walks or walk their pets around that area makes what he did not excusable in ANY curcumstance.

I hope he has nightmares for the rest of his life.
 
You have an accident it is your fault, street racing or not. No difference there, only in your mind.

Pourtant dans le dictionaire le mot accident :

Un accident est un événement aléatoire, fortuit, qui entraîne des dommages vis-à-vis des personnes, des biens ou de l’environnement ou qui entraîne un engagement de responsabilité.

Maintenant la deffiniton de fortuit:

Qui arrive par hasard, d’une manière imprévue

je suis tout a fait d'accord que de rouler vite dans une zone residentielle est complètement stupide et sans jugement et ces encore pire pour une course dans une endroit Similaire , par contre un accident reste un accident ,personne ne voulais tuer personne ce soir la ...un accident peu importe lequel est un accident :dunno: seul les conséquences sont parfois différente..

Quoi que dans le cas présent il est dur d'appeler sa un accident ...les 2 jeunes on exagéré et au clairement manqué de Jugement

sur ce mes condoléances a la famille et amis :(
 
Last edited:
An accident isn't when you live in the area and see people walking the streets every day and decide it isn't important how you're driving.

like every officer would say, driving is a priveledge, not a right.
 
Could not agree with u more Jason its
not excusable in ANY curcumstance.
Its terrible no matter how u put it.
and they were no doubt driving like idiots
guess it all depends on your definition of racing.
but like you said its still no excuse
 
I define racing as "challenging eachother with speed to see who can get to a designated area first" which is exactly what they were doing..
 
My aunt was actually taking care of this girl and it actually inspired her to go back to school in nursing, RIP Patricia...
 
C'était pas clair dans le texte de Danny mais j'ai checker un lien et c'est pas arrivé 2 fois, elle est morte des problèmes que le premier accident lui a causé.

R.I.P.

Merci de la précision, c'était pas clair :p
 
No car accident is an accident. They are all caused by someone doing something stupid.


j'ai fait un tonneau avec ma voiture il y a 2 ans ...je roulais 60 km/h au gros maximum dans une bretelle d'autoroute ...une ose 3/4" de prestone en arrière du turbo a fendue .....le cul a rattrapé le devant et la voiture ses doucement dirigé vers le fosses ..le gazon étais tellement mouiller que les roue on mordue et Hop...

le même principe s'applique au gens qui frape un chevreuil ou orignal ..

par-contre j'avoue que la grande majorité sont causé par des ereur humaine...comme les carambolage monstre d'hier :D mais pas "ALL"
 
j'ai fait un tonneau avec ma voiture il y a 2 ans ...je roulais 60 km/h au gros maximum dans une bretelle d'autoroute ...une ose 3/4" de prestone en arrière du turbo a fendue .....le cul a rattrapé le devant et la voiture ses doucement dirigé vers le fosses ..le gazon étais tellement mouiller que les roue on mordue et Hop...

le même principe s'applique au gens qui frape un chevreuil ou orignal ..

par-contre j'avoue que la grande majorité sont causé par des ereur humaine...comme les carambolage monstre d'hier :D mais pas "ALL"

La limite dans les bretelles c'est pas 30kmh?
 
Whether he was or wasn't street racing, he is still a pretty big tool for speeding in a res zone. I know the area well and speeding around there is BEYOND retarded.

Rip
 
La limite dans les bretelles c'est pas 30kmh?

ta jamais eu de cours de conduite???:dunno: ou tes simplement vraiment ignorant des vitesse suggéré dans les bretelle accès?


197966.jpg


imagik.fr
 
ta jamais eu de cours de conduite???:dunno: ou tes simplement vraiment ignorant des vitesse suggéré dans les bretelle accès?


197966.jpg


imagik.fr

En plus en jaune comme ça ça indique juste que c'est la vitesse suggéré mais pas la limite de vitesse.

C'est vrai qu'il devrait y avoir plus de policier dans les zones résidentielles et moin sur l'autoroute mais puisque ce qui est important pour le gouvernement c'est l'argent et non la sécurité de la population ça n'arrivera jamais. La police sert principalement a générer des revenues, pas a rendre les routes plus sécuritaires.

RIP Patricia Jolicoeur
 
C'est normal que tout le monde suggere moins de policiers sur l'autoroute... et que moi j'en vois quasiment jamais sur l'autoroute? :S
 
When you go on the road, if it's on foot, bike, motorcycle or car you are taking a risk. Some people die even if the limit is respected. It's sad for the victim but that's how it is. Speeding is far from the highest killer and yet it's public enemy number 1, ridiculous.

Ok so if I light a fire in front of your shop and the place burns down, will it be an "accident ? There's a reason that Hakim scumbag was condemned in a criminal court.
 
so like, 5 years later, can they still charge you with manslaughter if she died as a direct result of complications from the incident?
 
Racing/ripping it on residential streets = bad news bears

Less highway patrols and more cops in neighbourhoods imo.
Driving 140 on the highway on a nice summer night ain't gonna hurt anyone, but driving 90 in a 50 with houses around very well might

x2 R.I.P
 
Back
Top