Programme Roulez Vert abolit en 2027 et les voitures à 1$ à la SAAQ devront avoir plus de 14 ans

I don’t know where you live but 100km of Montreal you arent getting a 750k home for 100k. Unless its a mobile home and even that is getting harder these days. 3 hours a day commuting is Vaudreuil these days. How much is your time worth?

Im in the middle of some home Renos and 100k doesnt go far
Closer would be better but i could not afford it, i have a good job now ( for once lol ) but things got so expensive lately thats pretty much the only way i could get my own place. All of my friends that are reliable and have a good job already got their homes so i can't use that option. You need to go to a village that have almost no jobs and is full of old people
 
Lol a 100k home in Québec

Even mobile home dont worth that anymore.

Add that to wasting 3h a Day... I waste about 1h-1h15 each Day for traveling and if i go to the gym ne sure that i have no Time for anything in my day.

Envoyé de mon Pixel 7 en utilisant Tapatalk
 
Closer would be better but i could not afford it, i have a good job now ( for once lol ) but things got so expensive lately thats pretty much the only way i could get my own place. All of my friends that are reliable and have a good job already got their homes so i can't use that option. You need to go to a village that have almost no jobs and is full of old people
Yea but those villages are few and very far. Anything within reasonable commute from Montreal area you are going to pay. My wife and I were looking for a weekend home in villages. 100k isnt buying much and it still needs major work
 
Lol a 100k home in Québec

Even mobile home dont worth that anymore.

Add that to wasting 3h a Day... I waste about 1h-1h15 each Day for traveling and if i go to the gym ne sure that i have no Time for anything in my day.

Envoyé de mon Pixel 7 en utilisant Tapatalk
My colleague lives in Vaudreuil and hes only commuting to west island. Its 1-1.5hrs eachway. A bad commute for me is 25 mins

In a few weeks ill start riding my bike 2x a week
 
My colleague lives in Vaudreuil and hes only commuting to west island. Its 1-1.5hrs eachway. A bad commute for me is 25 mins

In a few weeks ill start riding my bike 2x a week

Traffic here is no where near as bad as montreal too, the worst is coming from the east because you get all the traffic from Gatineau going to Hull/Ottawa. Buying in the north there is almost no traffic if you work on the Québec side. So you could buy an house in Maniwaki at 125km from Gatineau and still be there in like 1.5h. Several coworkers lives in the boonies 100km upnorth.
 
.
03ca840ba6c702de28e5b830d4495811.jpg


Sent from my SM-G965W using Tapatalk
 
J'ai fait plus de 7500km aux states cette année... le meme est drole en criss parceque c'est vrai.
J'ai faite le meme km et ce que j'ai remarqué est que tlm roule a gauche...

65 mph, 75 mph 400 mph... No fuck given on reste a gauche meme si y'a une pancarte a toute les 600 pieds qui dit de rester a droite.
 
J'ai faite le meme km et ce que j'ai remarqué est que tlm roule a gauche...

65 mph, 75 mph 400 mph... No fuck given on reste a gauche meme si y'a une pancarte a toute les 600 pieds qui dit de rester a droite.
Je pensais que le police était sévère la bas. Pas le cas du tout. Le monde fait effectivement n’importe quoi et conduit comme si ils savaient ce qu'ils faisaient.

Zigzager, coller au cul, cell au volant, couper sans raisons, camper dans la voie de gauche, rouler ben trop vite pour la circulation, et des fois le tout en même temps.

Ben content d'avoir un SUV full size quand je vais la bas.
 
Le monde roule vite au USA comparé à ici.

Avant la pandémie, je suis allé à wildwood avec le char a ma blonde. Elle a une vibe 2006. Je suivais le traffic dans la voie de gauche. 140-150-160-170 km/h. Ma blonde me dit que je vais un peu trop vite. J’ai répondu, je ne peux pas ralentir, regarde le monde qui me suit en arrière. Ouin c’est beau! Loll
 
Le monde roule vite au USA comparé à ici.

Avant la pandémie, je suis allé à wildwood avec le char a ma blonde. Elle a une vibe 2006. Je suivais le traffic dans la voie de gauche. 140-150-160-170 km/h. Ma blonde me dit que je vais un peu trop vite. J’ai répondu, je ne peux pas ralentir, regarde le monde qui me suit en arrière. Ouin c’est beau! Loll
Gardenstate parkway et Turnpike c'est un esti de free for all effectivement.

150km/h sur la gauche avec les kids et tous les baggages et je roulais sur la voie du centre parce que sur la gauche je ralentissais le trafique lol
 
Last edited:
J'ai faite la casi totalité du NJ Turnpike a 90 MPH derriere un cube Uhaul vla un mois

Le Gardenstate parkway ca roule en tabarnack aussi, quand on a été a Wildwood avec le Buick, je roulais 145 et je me faisait shifter non stop par des Escalade et des Yukons.

Les états les plus lent c'est au nord, Vermont c'est la place j'ai vue le monde rouler le plus comme des Québécois, a gauche pis max 120-125
 
Back
Top