Rustproofing / Anti-rouille

I did my 06 yaris with metropolitan in 08 09 and 10. The holes never rusted and are still intact.
Been 4 years now... Still no rust have shown up. But I do shoot oil myself in the fenders, hood and doors.

Under the car is where it looks nasty, because of the car being garage parked in the winter. I believe rust proofing the under carriage will prevent this.
 
Krown for 6 years now on mine, perfect.

yes it drips like crazy for like a month but then you ge a good wash and it's ok. it seeps everywhere which is very good.
 
I did my 06 yaris with metropolitan in 08 09 and 10. The holes never rusted and are still intact.
Been 4 years now... Still no rust have shown up. But I do shoot oil myself in the fenders, hood and doors.

Under the car is where it looks nasty, because of the car being garage parked in the winter. I believe rust proofing the under carriage will prevent this.
Yeah as long as you keep salt away from the holes and clean regularly ..The holes shouldn't rust
 
while on the subject, is it unanimously agreed that storing a car in a heated garage daily will make the possible rust issue much worse and quicker?

Im debating actually just parking it on the street, but living near downtown and all the aholes that dont know how to park is a pretty strong counterpoint imho.
 
It might make it rust faster because its always wet while outside its frozen. Salt has its way when the car's not frozen. But in the end, I look at my beau-pere's car annd its not bad. 07 CTS sport with no rust and its daily parked inside during work hours, sits outside the rest of the day and night. You can pressure wash the car inside 3-4 times a week so that salt doesnt stick too much in between panels. Rincing the car away will dilute salt. Let it drip, dry it, heat the garage and it shoud be ok. Most cars wont rust today. At least, mine doesnt. Not even after 500 000+ km kekeke.
 
while on the subject, is it unanimously agreed that storing a car in a heated garage daily will make the possible rust issue much worse and quicker?

Im debating actually just parking it on the street, but living near downtown and all the aholes that dont know how to park is a pretty strong counterpoint imho.

I had this dilemma with my brand new car; I just moved downtown into an apartment. I refuse to park on the street, but I have access to outdoor parking, in a reserved lot for $105/month. It's worth it in my opinion. I actually park inside during the summer, and outside in the winter.

But yes, heat excites the corrosion of the chlorine in the salt. The hotter, the more corrosive. Also, when the salt-saturated snow melts, it leaks into crevices, often improperly drained, which don't dry. It's usually from these places that rust begins to propagate.

It might make it rust faster because its always wet while outside its frozen. Salt has its way when the car's not frozen. But in the end, I look at my beau-pere's car annd its not bad. 07 CTS sport with no rust and its daily parked inside during work hours, sits outside the rest of the day and night. You can pressure wash the car inside 3-4 times a week so that salt doesnt stick too much in between panels. Rincing the car away will dilute salt. Let it drip, dry it, heat the garage and it shoud be ok. Most cars wont rust today. At least, mine doesnt. Not even after 500 000+ km kekeke.

Sorry to tell you, but any modern car can and will rust. I hate to break it to you, but cost-cutting in the automotive industry is bringing in more and more recycled steel. Often, the steel used in sheet metal is a lower grade of recycled steel with contaminants, making it less corrosion resistant. In contrast, automotive companies have developed better anti-corrosion coatings, but it still doesn't elude rust.

Along with the paper-thin sheet metal, it won't take long for surface rust (i.e. from a rock chip) to eat right through to the other side.
 
What I meant is if you treat them and rince a lot you wont see rust for a while. Surface rust is ok bécasse you can see it coming and act quick. Biensur qu'un jour ca fini par rouiller mais voitures faites de facon decentes aujourdhui ne rouillent pas avant un bon bout de temps.
 
What I meant is if you treat them and rince a lot you wont see rust for a while. Surface rust is ok bécasse you can see it coming and act quick. Biensur qu'un jour ca fini par rouiller mais voitures faites de facon decentes aujourdhui ne rouillent pas avant un bon bout de temps.

Wais, t'as raison. Si tu y fait attention et tu le rince une fois de temps en temps dans les endroits susceptibles d'accumulation, certain tu peux éviter la rouille. C'est ca que j'essaie de faire avec ma Mazda... lol :p
 
je voudrais vraiment rust proof principalement le dessous de ma voiture.
a ce que je peux voir, tout le monde propose antirouille metropolitain ou krown, des produits qui coule et requiert de percer la voiture.
ne serait ce pas possible de shooter le dessous avec des cans de rustoleom / rustproof a la place?
est ce une bonne idee/ alternative?
 
je voudrais vraiment rust proof principalement le dessous de ma voiture.
a ce que je peux voir, tout le monde propose antirouille metropolitain ou krown,


Krown j'sais pas, mais Metropolitain coule pu,
depuis plus de 20 ans je vais la chaque année pour mes daily driver et pour le prix + ou- 100$ ca fait la job en masse,
oui y'a mieux, mais metropolitain fait quand meme la job.

J'y vais toujour en juillet, y'a personne, tu passe drette la sans R-V,
les gars sont pas pressé fa que ils en shoot en criss du stuf.
 
je voudrais vraiment rust proof principalement le dessous de ma voiture.
a ce que je peux voir, tout le monde propose antirouille metropolitain ou krown, des produits qui coule et requiert de percer la voiture.
ne serait ce pas possible de shooter le dessous avec des cans de rustoleom / rustproof a la place?
est ce une bonne idee/ alternative?

C'est 100 fois mieux effectivement. Si tu peux mettre le char sur un lift, achetes 5-6 canettes de rustoleum VERT et vas y fort.
 
Krown j'sais pas, mais Metropolitain coule pu,
depuis plus de 20 ans je vais la chaque année pour mes daily driver et pour le prix + ou- 100$ ca fait la job en masse,
oui y'a mieux, mais metropolitain fait quand meme la job.

J'y vais toujour en juillet, y'a personne, tu passe drette la sans R-V,
les gars sont pas pressé fa que ils en shoot en criss du stuf.

Tu vois je suis allé a metropolitain l'annee passé et ca sera la derniere fois que jy vais. Fuck that. 100+$, job ordinaire tout au plus, stuff ''green'' au canola, ca coule plus parce que c est superconsistent. Mon char sentait la patate frite, le produit ne s infiltre pas dans les craques comme l'huile.

Une couple de canettes, je jack le char defait les plugs et je shoot moi meme. Thank you, 8X$ dans mes poches a chaque année.
 
Wais, t'as raison. Si tu y fait attention et tu le rince une fois de temps en temps dans les endroits susceptibles d'accumulation, certain tu peux éviter la rouille. C'est ca que j'essaie de faire avec ma Mazda... lol :p

Ta beau rincer ou tu veux, lautre jour je tcheck le mazda 3 a ma blonde, 2009, 0 rouille sur le body, je tcheck le toit tsé.. Ya comme 10 spot de chip qui se sont mis a rouiller une place la peinture a gonflé comme un 10 cent.. J'ai mis du crayon dessus, mais encore la siboire y'en a meme proche de l'entaine, son char st shooter a lantirouille, mais y perfore pas le toit! ahah
 
Antirouille metro revient avec un produit moin consictant mais qui va pas couller au texture vraiment hullleuse!!!


Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
J'ai fait faire du krown sur mon auto et je peux dire qu'ils en mettent beaucoup je sais pas si c'est bon ou mauvais mais meme quelques semaines apres qu'ils avaient mis sa coulait encore, meme apres 3 mois des fois ya un spot entre le bumper arriere et le coffre que sa coule... Aussi ils en mettent juste sur le dessous, pour la peinture ya pas quelque chose a mettre?
 
J'ai fait faire du krown sur mon auto et je peux dire qu'ils en mettent beaucoup je sais pas si c'est bon ou mauvais mais meme quelques semaines apres qu'ils avaient mis sa coulait encore, meme apres 3 mois des fois ya un spot entre le bumper arriere et le coffre que sa coule... Aussi ils en mettent juste sur le dessous, pour la peinture ya pas quelque chose a mettre?

2 livres de beurre préchauffé au micro onde 10-15 secondes. Pas plus sinon ca fond.
 
Back
Top